تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه علت فوت|بیوگرافی و زمان تشییع

علت مرگ هاشمی رفسنجانی,زمان و مکان تشییع آیت الله هاشمی,بیوگرافی آیت الله هاشمی رفسنجانی,تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی,دلیل درگذشت آیت الله هاشمی,مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی,اخبار لحظه به لحظه درگذشت آیت الله هاشمی,تصاویر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی,فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی,همسر هاشمی رفسنجانی, آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت,خاکسپاری آیت الله هاشمی,فیلم تشییع جنازه آیت الله هاشمی,تصاویر تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی,مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی , آیت الله هاشمی رفسنجانی ,

علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی | تشییع جنازه | بیوگرافی و عکس و فیلم

درگذشت آیت الله هاشمی:آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش درگذشت.

علت فوت آیت الله هاشمی:محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی بعدازظهر امروز از بستری شدن وی در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی خبر داده بود.

زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 

خبرگزاری فارس: اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریور ماه سال 1313ه.ش (برابر با 4 آگوست 1934) در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. او یکی از 9 فرزند میرزاعلی هاشمی بهرمانی و ماه‌ بی‌بی صفریان است.

پدرش با تحصیلات حوزوی از باغداران و تاجران پسته بهرمان از توابع بخش نوق رفسنجان بود. نام خانوادگی هاشمی برای خانواده ایشان، با آن‏ که سیّد نیستند، به این دلیل انتخاب شده است که نام جدّ پدری وی حاج هاشم بوده است که در سرتا سر منطقه، املاک و امکانات زیادی داشته است. هاشمی تحصیل را، از سن 5 سالگی در مکتب خانه ای در نوق آغاز نمود.

در سن 14 سالگی به قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت و به درجه اجتهاد نائل گردید. اساتید وی در حوزه علمیه قم آیات عظام سید حسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمد محقق داماد، محمدرضا گلپایگانی، سید محمد کاظم شریعتمداری، عبدالکریم حائری یزدی، شهاب ‌الدین نجفی مرعشی، محمد حسین طباطبائی و حسینعلی منتظری بوده‌ اند.

وی در آنجا تحت تاثیر تعلیمات امام خمینی (ره) به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت محمد رضا شاه پهلوی و انقلاب سفید او پرداخت. با تبعید امام، نقش هاشمی در مبارزه با شاه و نمایندگی امام در داخل کشور پررنگ ‌تر شد. با وجود نگرش ضد غربی انقلابیون، او سفرهای زیادی از ژاپن در شرق تا 20 ایالت از ایالات متحده در غرب نمود.

ازدواج و فرزندان آیت الله هاشمی:هاشمی در سال 1337 با عفت مرعشی که دختری از خانواده روحانی و از نوادگان سید محمد کاظم طباطبایی یزدی است، ازدواج نمود. او خواهر حسین مرعشی، معاون سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری و از مدیران اصلی دولت سازندگی است. ثمره این ازدواج 5 فرزند به ترتیب و به نامهای فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر است.

دو دختر او با دو پسر آیت‏الله لاهوتی اشکوری، امام جمعه سابق رشت و از دوستان هاشمی در زندان (که یکی پزشک و دیگری دندانپزشک است) ازدواج کردند.

علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی | تشییع جنازه | بیوگرافی و عکس و فیلم

 آخرین وداع حسن روحانی با آیت‌الله هاشمی 

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در بیمارستان شهدای تجریش با آیت الله هاشمی وداع کرد.

 رئیس جمهور که بلافاصله خود را به بیمارستان شهدای تجریش رسانده بود با چشمانی اشکبار و پس از آخرین دیدار با فرمانده دوران دفاع مقدس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیمارستان را ترک کرد.

آیت الله هاشمی شامگاه امروز 19 دی‌ماه بر اثر ایست قلبی در سن 82 سالگی در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت. 

علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی | تشییع جنازه | بیوگرافی و عکس و فیلم

 مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی در حسینیه جماران 

 در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

علی جنتی، علیزاده طباطبایی، خانواده هاشمی و قدرت‌الله علیخانی از مسئولان حاضر در بیمارستان شهدای تجریش هستند.

طبق گزارش خبرنگار ایلنا قرار است طی ساعت‌های آینده مراسم ترحیم آیت الله هاشمی در حسینه جماران برگزار شود.

 آیت‌الله هاشمی که از ساعاتی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود دقایقی قبل با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

آیت الله هاشمی در سن ۸۲ سالگی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

 پیکر آیت الله هاشمی به بیمارستان جماران انتقال یافت.

 حسین مرعشی: مراسم تدفين پس فردا سه‌شنبه ۲۱ دی است.

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه علت فوت|بیوگرافی و زمان تشییع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..