تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بودجه نظامی ایران افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز،

خبرگزاری «رویترز» در تحلیلی نوشت: قانونگذاران ایران در حالی امروز دوشنبه به افزایشی 5 درصدی بودجه نظامی چون توسعه موشک‌های برد بلند رای دادند که «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا متعهد به متوقف کردن آن‌ها شده است.

به نوشته «رویترز» این افزایش بودجه نظامی ارتش،سپاه و وزارت دفاع  ایران را شامل می‌شود.  اما این اقدام جمهوری اسلامی را در مسیر برخورد با ترامپ قرار داده و انتقاد دیگر کشورهای غربی که مدعی‌اند آزمایش‌های اخیر موشکی ایران متناقض با قطعنامه سازمان ملل متحد است را دامن می‌زند.

این قطعنامه سال گذشته در تلاش برای مهار فعالیت‌های اتمی ایران تصویب شد و از ایران خواسته شده تا از تلاش برای توسعه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی صرف نظر نماید.

در حالی که دولت اوباما رییس جمهور کنونی آمریکا می‌گوید که آزمایش موشک‌های بالسیتک نقض توافق اتمی نیست اما ترامپ می‌گوید موشک‌های بالستیک با برد 1250 مایل نه تنها برای هراس اسرائیل بلکه برای اروپا در نظر گرفته شده و شاید روزی به آمریکا نیز برسند.ترامپ این سخنان را در مارس 2016 در لابی «ایپک» بیان داشته بود.

رویترز در خاتمه نوشت: افزایش بودجه نظامی بخشی از برنامه  رشد یافته ایران برای سال‌های 2016 تا 2020 است که در جولای 2015 از سوی فرمانده کل قوای این کشور اعلام شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بودجه نظامی ایران افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..