تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخبگان ابزار نفوذ فکری غرب در جوامع امروزی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روشن خبر، دکتر عمران علیزاده، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت، در نشست حلقه صالحین ویژه اساتید دانشگاه آزاد لاهیجان با اشاره به اینکه نفوذ جهان غربدر سه بعد سرزمینی، اقتصادی و فکری و فرهنگی است گفت: در گذشته نفوذ دشمن بیشتر بصورت اشغال سرزمین و یا ایجاد بستر برای فروش محصولات اقتصادی بود ولی بعد از جنگ جهانی دوم نفوذ بیشتر به صورت نفوذ فرهنگی و فکری صورت می‌پذیرد.

دکتر علیزاده با بیان اینکه نخبگان ابزار نفوذ فکری غرب در جوامع امروزی هستند و در گذشته نخبگان اکثراً فرزندان زمین داران یا شاهزادگان بودند که برای ادامه تحصیل به غرب رفته و مبهوت پیشرفت غرب می شدند، گفت: امروزه متاسفانه نخبگان غرب گرا، در جامعه و دانشگاه داخل کشور تحصیل و زندگی کرده و فرهنگ غربی را ترویج می‌کنند.

استاد دانشگاه آزاد رشت با اشاره به مبانی فکری غرب گرایی گفت: جامعه غرب، بویژه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت اینگونه القا می‌کنند که اولاً تا زمانی که در مسیر توسعه غربی گام برداشته نشود، توسعه و رفاه رخ نمی‌دهد و ثانیاً توسعه و رفاه به شیوه غربی با اصول و قوانین حاکم بر جامعه اسلامی تعارض دارد، بنابراین باید قوانین اسلامی و جامعه را کنار زده تا رفاه به شیوه غربی در جامعه ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت تصریح کرد: القای ناکارآمدی نظام اسلامی از سوی برخی غرب گرایان در جامعه در همین راستا است.

وی با تشریح وضعیت جهان اسلام در قبل از انقلاب بیان داشت: در قبل از انقلاب؛ آمریکا و فرهنگ آمریکایی برای اقتصاد، فرهنگ، آموزش، بهداشت و… همه جنبه‌ها در جوامع اسلامی تصمیم می‌گرفتند ولی انقلاب اسلامی به دنبال پیاده سازی الگویی مستقل از جوامع غربی و مبتنی بر اسلام برای اداره جامعه است که این امر منجر به کاهش نفوذ فرهنگ غرب در جوامع اسلامی می‌شود، بنابراین دشمنی جامعه غربی با ایران اسلامی، ذاتی است زیرا ایران اسلامی ذات فرهنگ و تمدن غربی را به چالش کشیده است.

علیزاده در پایان با هشدار به اساتید مبنی بر نفوذ فرهنگ غربی، اظهار داشت: اساتید را به تفکر در مورد برکات و آثار پیاده سازی فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دعوت می کنم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخبگان ابزار نفوذ فکری غرب در جوامع امروزی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..