تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناباروری زنان و ارتباطش با بیماری آندومتریوز

ساعت: 11:39 منتشر شده در مورخ: 1395/10/20 شناسه خبر: 1002230

یک کارشناس میانسالان گفت: بیماری آندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که بافت آندومتر در بعضی دیگر از اعضای بدن که بیشتر در شکم و لگن قرار دارد نیز بوجود آمده و شروع به رشد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه ساجده، عفت حکمت آرا ، کارشناس میانسالان مرکز بهداشت بجنورد اظهار کرد: آندومتریوز از واژه آندومتر یعنی بافت پوشاننده سطح داخلی رحم گرفته شده است، در واقع بافت آندومتر باید فقط در درون رحم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این بیماری زمانی اتفاق می افتد که بافت آندومتر در بعضی دیگر از اعضای بدن که بیشتر در شکم و لگن قرار دارد نیز بوجود آمده و شروع به رشد کند.

حکمت آرا افزود: این بیماری در محل هایی مانند روده بزرگ، مثانه، روده کوچک و آپاندیس به ندرت دیده می شود.

وی اضافه کرد: بافت آندومتر نابجا ماهیانه شروع به خونریزی می کند و از آنجایی که  راهی برای خروج خون وجود ندارد باعث تحریک بافت اطراف درد و چسبندگی می شود و کم کم باعث افزایش درد قاعدگی و درد زیر شکم قبل و در طول قاعدگی حتی درد هنگام تماس جنسی می شود.

حکمت آرا گفت: عده ای ممکن است مشکلات کمی احساس کنند در برخی افراد ناباروری تنها علامت ابتلا است، اسهال، نفخ، تهوع، استفراغ، افسردگی، اضطراب، خستگی از علایم دیگر است.

وی سن در خانم های 30-40سال، نداشتن فرزند، خونریزی بیشتر از 7روز، دوره قاعدگی کمتر ا ز 28روز، وجو لکه بینی بین قاعدگی ها، سابقه خانوادگی مثبت بین خواهر و مادر مبتلا، تشخیص قطعی بیماری با لاپاروسکوپی از جمله موارد دیده شده در این بیماری دانست.

حکمت آرا گفت: علل آن کاملا شناخته شده نیست علل ژنتیکی و ارثی در ایجاد بیماری نقش دارد، ورزش منظم خطر آن را کاهش می دهد برخی مطالعات رژیم غذایی با گوشت قرمز کم و سبزی میوه زیاد را موثر دانسته اند.

وی عنوان کرد: از خوردن الکل، کافیین، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، چربی های اشباع پرهیز شود.

این کارشناس میانسالان اظهار داشت: دیوکسین ترکیبات سمی هستند که توسط صنایع مختلف یا سوزاندن زباله ها بوجود می آید که مشکلاتی از جمله سرطان و ناباروری ایجاد می کند، دیوکسین در ظروف یکبار مصرف و در پدهای بهداشتی غیر استاندارد نیز وجود دارد.

 

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناباروری زنان و ارتباطش با بیماری آندومتریوز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..