تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : آشنایی با تفاوت مفهوم “تشخیص زودهنگام” با ” غربالگری” در سرطان


آشنایی با تفاوت مفهوم “تشخیص زودهنگام” با ” غربالگری” در سرطان


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین- فتانه انفرادی:
مفهوم “تشخیص زودهنگام “با “غربالگری” در سرطان، تفاوت دارد، لازم است هم بیماران و هم ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی با اهمیت تشخیص زودهنگام و انجام فعالیت‌های غربالگری، درباره سرطان آشنا باشند.

ضرورت توجه به تشخیص زودهنگام و غربالگری، علاوه براینکه سبب تشخیص زودهنگام بیماری می‌شود، باعث بهبود وضعیت بیماری خواهد شد و این امر از هزینه‌های احتمالی درمان هم جلوگیری می‌کند.

معنای “تشخیص زودهنگام” این است که ما با علائم هشداردهنده سرطان را بشناسیم تا اگر این علائم را در خود پیدا کردیم، به سرعت به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه کنیم. از طرف دیگر، مراکز بهداشتی، درمانی نیز باید آمادگی شناسایی این علائم و جداکردن مواد مهم از غیر مهم را داشته باشند تا در مرحله بعدی،  موارد مهم را برای اقدامات تشخیصی کامل‌تر به مراکز بالاتر و مجهزتر معرفی کنند.

اما معنای غربالگری این است که برای  افرادی که هیچ علامت هشداردهنده ای برای سرطان ندارند اما به دلیل شرایط جنسی(مثلا سرطان پستان) یا سنی خاص(مثلا سن بالای ۵۰ سال در سرطان پستان) بالقوه، در معرض سرطان هستند، اقدامات تشخیصی، انجام شود.

بسیاری از سرطان‌ها، تنها با معاینه پزشکی و آزمایش‌های تکمیلی تشخیص داده می‌شوند که از جمله آن‌ها سرطان‌های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ است.

به عبارت دیگر، غربالگری به عنوان بخشی از برنامه تشخیص زودرس سرطان است. غربالگری به معنی شناسایی بیماری احتمالی ناشناخته با استفاده از معاینه و آزمایش‌های ساده در فردی است که هنوز علائم ندارد.

حتما بخوانید :   زیباجو : مردانی که مناسب ازدواج نیستند، توجه!

در یک برنامه کنترل سرطان ملی، بعد از غربالگری، افراد تشخیص داده شده، تحت درمان مناسب قرار می‌گیرند.

 خوب است بدانیم: سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در دنیا و ایران رخ می‌دهد که در صورت تشخیص زودهنگام، چون تومور در مراحل اولیه و محدود است،  درمان  آسان‌تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد است.

مهمترین دلیل بهبود در بقای بیماران، علاوه بر درمان‌های موثرتری که به وجود آمده است، افزایش آگاهی انسان ها و ارتقای روش‌های تشخیصی زود هنگام است. شانس زنده ماندن در زمان تشخیص زود هنگام،  بیشتر خواهد بود.

اگر تا الان، به دلیل مشغله‌های فراوان زندگی،  کمتر به فکر سلامت خود بوده اید،  از همین الان برای تشخیص زودهنگام سرطان، برنامه‌ریزی کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : آشنایی با تفاوت مفهوم “تشخیص زودهنگام” با ” غربالگری” در سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..