تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استراحت دادن به بدن بعد از ورزش را جدی بگیرید

استراحت یکی از مسائل مهم در ورزش است. گاهی اوقات ورزشکاران بیش از حد به بدن خود فشار می ‌آورند و دچار وضعیت خستگی مزمن می‌شوند. بدین شکل کارایی ورزشکاران کاهش می ‌یابد. ورزشکاران با هر نوع شرایط بدنی در هر رشته ورزشی در معرض این آسیب قرار دارند. پیشرفت نکردن بدن یکی از نشانه‌ های اولیه تمرین بیش از حد است، مشاهده این وضعیت نشان می‌دهد که بدن نیاز به استراحت دارد.

نشانه های تمرین بیش از حد نوسان در ضربان قلب و فشار خون در حالت استراحت یکی از نشانه‌ های کمبود استراحت است. بعضی مطالعات نشان داده است که ورزش استقامتی شدید باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم می‌شود. در صورت مشاهده هر گونه شرایط غیر عادی در قلب بهتر است که آن را جدی بگیرید. سوزش شدید حتی بعد از ورزش و ریکاوری آرام یک نشانه خطر است. تمرین بیش از حد باعث افزایش احتمال آسیب دیدگی می‌شود. تغییر در اشتها یا وزن نشان دهنده خستگی بیش از حد بدن است. تمرین بیش از حد باعث اختلال در خواب نیز می‌شود و ریکاوری را سخت ‌تر می‌کند. روزهای استراحت برای ورزشکاران به اندازه روزهای ورزش مهم است. ورزش‌ها را با هم تلفیق کنید

انجام بیش از حد یک ورزش به بدن و ذهن آسیب می‌ زند. ایجاد تنوع می‌تواند مفید باشد و کمک کند که به هدف اصلی نزدیک شوید.

شدت ورزش را با دقت بالا ببرید

اگر یک دونده تنها می‌تواند در روز یک مایل بدود، مطمئنا روز بعد نمی‌تواند دونده ماراتن شود. سعی کنید هر روز کمی به سمت هدف خود بروید.

تغذیه مناسب داشته باشید

ماشین‌ ها نیز نیاز به سوخت مناسب دارند. رژیم غذایی خود را درست انتخاب کنید. برای انتخاب رژیم غذایی خود به نوع ورزش خود نیز دقت کنید.

بخوابید

بدن نیاز به خواب دارد. در طول شبانه ‌روز حداقل ۸ ساعت بخوابید این کار بر کارایی شما تاثیر می‌گذارد.

استرس را از بین ببرید

استرس هر روزه بر کارایی ورزشی ما تاثیرگذار است. سعی کنید بیشتر اوقات لبخند بزنید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استراحت دادن به بدن بعد از ورزش را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..