تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معافیت سربازی جوانان صاحب ایده فعال در شرکت های دانش بنیان/ جوانان نخبه به جای گذراندن سربازی پژوهش کنند

دبیر ستاد شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی فن‌آوری گفت: جوانان نخبه فعال در استارت آپ های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان به جای گذراندن دوران سربازی می توانند به تحقیق و پژوهش و تولید ثروت بپردازند.

معافیت سربازی جوانان صاحب ایده فعال در شرکت های دانش بنیان/ جوانان نخبه به جای گذراندن سربازی پژوهش کنندمحمد صاحبکار خراسانی دبیر ستاد شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی فن‌آوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به معافیتهای نخبگان جوان فعال در شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: معاونت علمی فن‌آوری از شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ‌های دانشگاهی حمایت ویژه ای می‌کند تا محصولات داخلی شان تبدیل به تجاری سازی شود و بازارهای هدف داخلی و خارجی و بین‌المللی را کسب کند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که نخبگان جوان فعال در شرکتهای دانش بنیان با آن روبرو هستند بحث سربازی و نیمه تمام ماندن تحقیقات و پژوهشهای آنها می‌شودکه این مساله با ورود جدی معاونت علمی فن آوری در طی چند سال اخیر برآورد شده است.

صاحبکار ادامه داد: افراد نخبه‌ای که در شرکتهای دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند و ایده‌های آنان در حال اجرا شدن است، بر طبق قانون پس از گذراندن دوران آموزشی سربازی و گرفتن برگ سبز به جای حضور در مراکز نظامی و گذراندن بقیه خدمت سربازی با انجام یک پروژه تحقیقاتی موفق دردستگاههای نظامی و یا اجرای یک پروژه موفق در شرکتهای دانش بنیان کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: شیوه نامه‌ای تحت عنوان دانش آموختگان برتر فن آور تنظیم شده است تا افراد نخبه و دارای ایده های برتر در صورت کسب امتیازات لازم در زمینه تحقیق می‌توانند از خدمت نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند و اینکار با همکاری بنیاد ملی نخبگان انجام می‌شو د و این گونه افراد نخبه به ستاد نیروهای مسلح جهت دریافت امریه معرفی میَ‌شود.

دبیر ستاد شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی فن‌آوری تاکید کرد: شرکتهای دانش بنیان که دارای اظهار نامه مالیاتی هستند می توانند افراد نخبه خود را جهت دریافت امریه به نیروهای مسلح معرفی کنند تا جوانان نخبه فعال در این شرکتها به جای سپری کردن دوران خدمت به کار تحقیق و پژوهش و تجاری کردن محصولاتشان بپردازند.

وی ادامه داد: هرکسی از شرکتهای دانش بنیان نوپا می‌توانند یک نخبه را به ستاد نیروهای مسلح معرفی کرده تا از مزایای معافیت خدمت سربازی استفاده کنند و همچنین به ازای  هر پانصد میلیون تومان یک نفر دیگر را به این سهمیه اضافه می‌شود.

صاحبکار گفت: افراد معرفی شده به ستاد نیروهای مسلح باید  توانمندی خود را در انجام پروژه و تحقیقات در زمینه تولید محصولات دانش بنیان به اثبات برسانند تا از مزایای معافیت سربازی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معافیت سربازی جوانان صاحب ایده فعال در شرکت های دانش بنیان/ جوانان نخبه به جای گذراندن سربازی پژوهش کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..