تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منبرسازی هنری در مسیر تعمیق معنویت

ساعت: 22:48 منتشر شده در مورخ: 1395/10/19 شناسه خبر: 1001566

یکی از هنرهای اسلامی که با معنویت دینی همراه است هنر ساخت منبرهای چوبی در خلخال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، استاد جمال ممنونی پیرمردی 80 ساله در خلخال است که صدای چکش هایش بر تکه های چوب در ساخت منبر اکنون به 65 سال می رسد.

این استاد که بیش از نیم قرن در این هنر اسلامی تلاش کرده  بیش از 72 منبر به یاد شهدای کربلا به مساجد داخل و خارج کشور وعتبات عالیات هدیه کرده است.

استاد جمال ممنونی اکنون در شهرک صنعتی خلخال با استفاده از فناوری های جدید این صنعت را ادامه می دهد و شاگردان زیادی را نیز تربیت کرده است.

او اصلی ترین هدفش از ادامه این شغل را عشق به سیدالشهدا می داند و تاکنون بیش از 900 منبر در طول عمرش ساخته است.

استاد جمال ممنونی به خاطر اینکه این هنرش ماندگار بماند علاوه بر شاگردانش سه تن از پسرانش را نیز به هنر سوق داده و با آموزش های لازم اکنون آنان نیز استاد این هنر شدند.

منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال منبر سازی در خلخال / پایگاه خبری ازناو خلخال

عکس  گزارش  : سید مصطفی مرادخانی

 انتهای پیام / خ 2




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منبرسازی هنری در مسیر تعمیق معنویت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..