تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماهنگ "چهار تکبیر" رونمای®

ساعت: 22:13 منتشر شده در مورخ: 1395/10/19 شناسه خبر: 1001620

نماهنگ«چهار تکبیر» درمراسم پاسداشت استاد مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی باعنوان مرصع خوان خورشید رونمایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، امین رسولی، کارگردان نماهنگ«چهار تکبیر» اظهار داشت: با پیشنهاد بهرام یوسف پور آذر، از دوستان نزدیک مرحوم استاد سلیم موذن زاده اقدام به تولید این نماهنگ کردم.

رسولی با بیان اینکه در این نماهنگ تلاش شده اذان سه نسل از خاندان موذن زاده اردبیلی را به تصویر بکشد اظهار داشت: خاندان موذن زاده اردبیلی مایه شرف و افتخار جهان اسلام است.

وی افزود: مرحوم شیخ عبدالکریم موذن زاده نخستین اذان گوی رادیوی ایران پدر خاندان جلیله موذن زاده ها مرحومین رحیم، داوود، نعیم و سلیم موذن زاده اردبیلی است که متاسفانه صدای ماندگار و ضبط شده از این مرحوم بر روی صفحه گرامافون روغنی ازکشور خارج و در موزه لوور فرانسه موجود است.

کارگردان نماهنگ «چهار تکبیر» اظهار داشت: هرکدام ازفرزندان مرحوم شیخ عبدالکریم درجای خود موذن و مداحی قهار بودند و اذان هایی به سبک های مختلف را خوانده اند، ولی نقطه مشترک سه نسل ازاین خاندان ازمرحوم شیخ عبدالکریم تا ودود موذن زاده اذان مشهور گوشه روح الارواح آواز بیات ترک است که در نماهنگ«چهارتکبیر» تلاش کردیم این اذان را مدنظر قرار دهیم.

امین رسولی دربیان مسایل فنی این نماهنگ اضافه کرد: با توجه به اینکه هرکدام از این اذان ها در زمان های مختلف و در پرده ها و کوک های متفاوت ضبط شده بود عملا تلفیق این ها کنار هم کاری بسیار دشوار بود و آن گوش نوازی مناسب را نداشت بنابراین با همکاری و رضایت ودود موذن زاده تلاش کردیم اذان های مرحومین رحیم، سلیم، داوود و همچنین اذان خود ودود موذن زاده را از نظر حجم صوتی و کیفیت صوتی به هم نزدیک کنیم.

این تهیه کننده رادیو افزود: تلاش کردیم یک تکبیر از اذان مشهور گوشه روح الارواح آواز بیات ترک با صدای مرحومین سلیم، داوود و رحیم و همچنین ودود موذن زاده انتخاب کرده و با تلفیق المان های صوتی و یک موسیقی هارمونی و تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت، لحظات اذان و خود موذنین به تولید نماهنگ «چهار تکبیر» دست بزنیم.

وی تاکید کرد: از نماهنگ «چهارتکبیر» می توان در لحظاتی از ماه مبارک رمضان و لحظه تحویل سال استفاده کرد.

این نماهنگ به مدت 3 دقیقه و 43 ثانیه به کارگردانی، تنظیم موسیقی و تدوین امین رسولی تولید شده است.

گفتنی است درمراسم پاسداشت استاد مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی با عنوان مرصع خوان خورشید که عصر دوشنبه 20 دی ماه 1395 درتالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود از نماهنگ «چهار تکبیر» رونمایی می شود.

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماهنگ "چهار تکبیر" رونمای®»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..