تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باغ قلهک باغی تاریخی با یادگارهای بسیار دیدنی+تصاویر

باغ «قلهک» که امروز همچنان در اختیار سفارت انگلستان است.

 باغ قلهک

باغ های تاریخی ایران در گذر زمان شاهد حوادث تاریخی زیادی بوده اند. یکی از باغ هایی که در دوران قاجار به انگلیسی ها اجاره داده شد تا سفارت تابستانی آنها باشد و آنها دیگر نتوانستند از درختان سرو و نارون و بیدهای مجنون و قنات پرآب و خنکی و سرسبزی زاید الوصفش دل بکنند ، باغ «قلهک» است که امروز همچنان در اختیار سفارت انگلستان است.

روستایی که شهر شد
«قلهک» یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است که با گسترش شهر، تبدیل به محله ای شد و سرگذشتی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت و در حال حاضر نیز به دلیل قرار گرفتن باغ «قلهک» در این منطقه، همچنان مورد توجه است. این باغ خرم با آن سروهای سر به فلک کشیده و نارون های بزرگ و بید مجنون های خرامان که در میانه دیوارهایی بلند محصور شده، همان باغ قلهک مشهور است که خبرسازشدنش به خاطر اعطای آن توسط پادشاهان قاجار به بریتانیا است.

 باغ قلهک باغی تاریخی با یادگارهای بسیار دیدنی


مهم ترین قنات از قنات های هفت گانه شمیران
آب و هوای خنک و دل انگیز این باغ به دلیل واقع شدن در یکی از شمالی ترین و زیباترین روستا های تهران از قدیم زبانزد بوده است. در گذشته آب قلهک به عنوان یکی از آبادی های توابع شمیران، از 7رشته قنات تأمین می شد که مهم ترین آنها قنات های موجود در همین باغ بود که همچنان در باغ جاری است.

باغ قلهک باغی تاریخی با یادگارهای بسیار دیدنی

باغ قلهک در خیابان شریعتی تهران ، در حد فاصل خیابان شهید کلاهدوز (دولت) و پل صدر قرار دارد

   موقعیت باغ قلهک
باغ قلهک در خیابان شریعتی تهران ، در حد فاصل خیابان شهید کلاهدوز (دولت) و پل صدر قرار دارد. دیوار طولانی این باغ با آجرهای قرمز رنگ، بعد از خیابان شهید کلاهدوز(دولت) آغاز می شود و تا نزدیکی های بزرگراه صدر ادامه دارد. دیوار آجری حاشیه خیابان نشانه خوبی برای یافتن این باغ است.

سیری در ایران

اخبار مرتبط:

هاموند در قبرستان قلهک + تصاویر

زیباترین باغ ها و بناهای دیدنی شهر زیبای شیراز+تصاویر

آشنایی با باغ تکیه هفت‌تنان شیراز+تصاویر

باغ ارم شيراز به روايت تصوير

یخ زدن پرندگان باغ پرندگان شیراز + تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باغ قلهک باغی تاریخی با یادگارهای بسیار دیدنی+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..