تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدور مجوز دولت آلمان برای آزمایش خودروهای خودران مرسدس بنز در مسیر‌های عمومی

دولت آلمان به شرکت مرسدس بنز اجازه‌ داد تا جدیدترین فناوری خودران خود را در مسیر‌ها و جاده‌های عمومی و شهری آزمایش کند.

بنا بر گزارش‌های اخیر، دولت آلمان این اجازه را صادر کرده است تا شرکت مرسدس بنز نمونه‌ی اولیه‌ی خودروی خودران خود را در مسیر‌های عمومی آزمایش کند؛ این نمونه‌های آزمایشی، مجهز به نرم‌افزاری با نام «سیستم‌عامل خودران دایملر» (DAVOS) هستند که از حسگر‌های لیدار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. از لحاظ نظری، این خودروها به‌صورت خودکار و به‌تنهایی قادر به حرکت هستند؛ اما این کمپانی به‌منظور رعایت مسائل ایمنی، از دو راننده‌ی مجرب در هر کدام از این خودروها استفاده خواهد کرد.

نرم‌افزار DAVOS متشکل از دو فناوری یادگیری عمیق (Deep-Learning) و پردازنده‌ی گرافیکی است که به‌ندرت در حوزه‌ی فناوری خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق گوشی‌های هوشمند قابل کنترل است. این نمونه‌های آزمایشی بر پایه‌ی کلاس V (ون سایز متوسط) و شبیه مدل متریس ساخته می‌شوند.

ورود این نمونه‌های آزمایشی به دنیای واقعی کمک زیادی به مهندسان می‌کند و به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا تنظیمات کوچک و ظریف نرم‌افزار DAVOS را اعمال کنند. شرکت مرسدس تأیید کرد که به‌محض آمادگی این فناوری برای ورود به مسیر‌های عمومی و وضع شدن قوانین مرتبط با آن در سراسر دنیا، تولید را آغاز خواهد کرد.

قدمت تولید خودروهای خودران شرکت مرسدس بنز به چندین دهه می‌رسد. فعالیت این شرکت در این حوزه از سال ۱۹۸۶ و با هماهنگی مقام‌های اروپایی در پروژه‌ای با نام «برنامه‌ی ترافیک اروپا، بازدهی بالا و ایمنی بی‌نظیر» (PROMETHEUS) آغاز شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدور مجوز دولت آلمان برای آزمایش خودروهای خودران مرسدس بنز در مسیر‌های عمومی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..