تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سخت شدن تماشاي «ثريا» در غبار جام جم

چهارشنبه شب قرار بود ثريا به جشنواره عمار بپردازد. هفته پيش از آن نيز اين برنامه تلويزيوني با دعوت از چند تن از کارگردانان حاضر در جشنواره عمار به اين جشنواره مردمي پرداخته بود، اما چهارشنبه اجازه پخش به اين برنامه داده نشد. محسن مقصودي، تهيه‌کننده برنامه ثريا به‌رغم پيگيري «جوان» حاضر نشد درباره پخش نشدن اين برنامه توضيح دهد. در عوض روابط ‌عمومي شبکه اول سيما در پاسخ به «جوان» علت پخش نشدن اين برنامه را صرفاً تغييرات در کنداکتور پخش شبکه عنوان کرد و آن را موضوعي غيرعادي ندانست، اما شنيده‌ها حکايت از اين دارد که مديران تلويزيون موضوع برنامه ثريا را تصويب نکرده‌اند و همين مسئله باعث شده يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي انتقادي تلويزيون پخش نشود. در حالي که مقصودي تلاش دارد کمتر در رسانه‌ها درباره مشکلاتي که براي ثريا به وجود آمده صحبت کند، سخنان وي در اختتاميه جشنواره عمار قابل‌توجه است.

 مقصودي که به نمايندگي از بوالي براي دريافت جايزه مستند «شورش در شهر» روي سن رفته بود، گفت: اين جايزه را به نمايندگي از بچه‌هاي ثريا و عزيزاني که پشت‌صحنه و گمنام هستند دريافت کردم و اگر آثار ثريا برکاتي داشته به خاطر اخلاص اين دوستان است. اميدوارم مسئولاني که شعار «آزادي بيان» مي‌دهند در عمل هم به اين شعار پايبند باشند و در تحمل منتقدين سعه صدر بيشتري داشته باشند. براي «استمرار» پخش برنامه ثريا دعا کنيد.»


سخنان کنايه‌آميز تهيه‌کننده برنامه ثريا نشان‌دهنده فشارهايي است که به اين برنامه وارد مي‌شود؛ فشارهايي که گويا بقاي ثريا را نيز تحت‌الشعاع قرار داده و استمرار پخش آن را به مخاطره انداخته است. 

ثريا به دليل رويکرد انتقادي‌اش نسبت به عملکرد دولت تا به حال چند بار با مشکلاتي روبه‌رو و از آنتن شبکه يک محروم شده است. اوايل امسال نيز در يک بازه دو ماهه ثريا از آنتن شبکه اول سيما حذف شد. شنيده‌هاي «جوان» درباره اين برنامه حكايت از آن دارد که سياست مديران ارشد صداوسيما به سمت محدود شدن بيش از پيش ثرياست، به نحوي که شايد تعطيلي براي آن بهتر از بقا زير بار فشارهايي باشد که از جناح‌هاي مختلف به اين برنامه وارد مي‌شود. محدود کردن موضوعات برنامه ثريا، حذف برخي موضوعاتي که باعث به آنتن نرسيدن برنامه مي‌شود (مانند اتفاقي که هفته گذشته رخ داد) و فشار مالي به اين برنامه از جمله اقداماتي است که ثريا با آن دست به گريبان است. رويکرد سازمان صداوسيما نسبت به اين برنامه به نحوي است که در يک بازه زماني مي‌تواند باعث به تعطيلي کشاندن ثريا باشد. آيا اين کار را مي‌توان با خواسته‌هاي مقام معظم رهبري از دکتر علي‌عسکري، رئيس رسانه ملي همسو دانست؟ رهبر انقلاب در حکم انتصاب دکتر علي‌عسکري، «جذب و حفظ و تربيت نيروهاي انقلابي و کارآمد» را مورد تأکيد قرار دادند و بارها درباره به کار‌گيري نيروهاي مؤمن و انقلابي توصيه‌هاي مؤکدي داشته‌اند. با اين وجود شاهد آن هستيم که برنامه‌اي که در افکار عمومي از آن به عنوان برنامه‌اي انقلابي و پيشرو نام برده مي‌شود، نه تنها تقويت نشده بلکه دچار مشکلاتي مي‌شود که تهيه‌کننده‌اش را وادار مي‌کند از مردم براي استمرار پخش برنامه التماس دعا داشته باشد. 


به نظر مي‌رسد محدوديت‌هاي اعمال شده براي برنامه ثريا ناشي از فشار‌هاي دولت به صداوسيما براي کاهش برنامه‌هاي انتقادي باشد. دولتمردان بارها نسبت به عملکرد برنامه‌هاي انتقادي تلويزيون واکنش‌هاي منفي داشته‌اند و صراحتاً خواستار تعطيلي برخي از برنامه‌ها شده‌اند. هفته گذشته که ثريا به بهانه تداخل برنامه‌ها و تغييرات کنداکتور به آنتن شبکه يک نرسيد، آيا در هفته جاري و هفته‌هاي آينده اين برنامه باز هم با چنين مشکلاتي روبه‌رو خواهد شد يا دعاي مردم انقلابي براي برنامه‌اي انقلابي مستجاب خواهد شد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سخت شدن تماشاي «ثريا» در غبار جام جم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..