تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای ناقص اصل 44 توسعه صادرات را دچار مشکل کرد/ نوسانات دلار مشتریان پتروشیمی را پراند

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت،گاز و پتروشیمی گفت: نفوذ دولتی ها در شرکت های خصوصی به حدی زیاد شده که دیگر نمی‌توان نام شرکت خصوصی را روی آن‌ها گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد تاجیک عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت،گاز و پتروشیمی در نشست خبری  در خصوص آخرین وضعیت فعالیت صادرکنندگان اظهار داشت: دولت به درستی از صادر کنندگان حمایت نکرده و نتوانسته آنطور که باید زمینه توسعه این بخش را فراهم کند.

وی افزود:مصداق بارز موارد مذکور اجرای ناصحیح برنامه های پنج ساله و سیاست های کلی اصل 44 است بطوریکه نفوذ دولتی ها در شرکت های خصوصی به حدی زیاد می شود که دیگر نمیتوان نام شرکت خصوصی را روی آن مجموعه گذاشت.

وی همچنین اذعان داشت: همچنین وجود قوانین محصور کننده و پیچیده مانع دیگری بر توسعه فعالیت های صادراتی فرآورده های نفتی شده است، بطوریکه نه سرمایه گذاران و نه تولیدکنندگان نمی توانند با اطمینان در این بازار ها فعالیت کنند.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت،گاز و پتروشیمی یادآور شد: نوسانات روزانه نرخ ارز و سرکوب ناگهانی آن نه تنها ریسک سرمایه گذاری خارجی را افزایش داده بلکه تولید را نیز دچار مشکل کرده است، چراکه به سبب بی ثباتی بازار تامین کننده خوراک و تولید کننده از استرس ناشی از زیان های احتمالی فعالیت خود را تا حد چشمگیری کاهش داده اند.

تاجیک با اشاره به نوسانات قیمتی بازار بویژه نرخ خوراک اظهار داشت: بازار جهانی تغییرات گسترده در قیمت محصولات پتروشیمی را پذیرا نیست، اما بازار ظرفیت تغییر قیمت در حوزه نفت را دارا است؛برهمین اساس تمام توجه دولت باید بر ایجاد ثبات در زنجیره مزبور که شامل بازار ارز و خوراک می شود را معطوف کند.

رشد حجمی صادرات در سال جاری

عباسعلی اسلامی دیگر عضو هییت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت گاز و پتروشیمی نیز در این خصوص اظهار داشت: دولت باید تکلیف را مشخص کند، اگر صادرات خوب است چرا حمایتی از صادرکننده صورت نمی گیرد؟
وی افزود: در بحث مشوق های صادراتی تسهیل و رفع موانع تولید تنها حرف زده شده و اقدامات چشمگیری صورت نگرفته است.

وی در خصوص میزان صادرات فرآورده های نفتی گفت:طبق آمار 9ماهه گمرک در سال جاری حدود 14 میلیارد دلار در حوزه پتروشیمی و فرآورده های نفتی صادرات انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد رشد را از نظر حجم تجربه کرده است.

اسلامی تاکید کرد: علت اینکه صادرات از نظر ارزش دلاری رشد بسزایی نداشته کاهش قیمت نفت و یه تبع آن فراورده های نفتی طی سال های گذشته است.

عضو هییت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت و فرآورده های نعتی در پایان یادآور شد:یازدهمین همایش سراسری صادرکنندگان نفت،گاز و پتروشیمی یک شنبه 27 دی ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیما با شعار برنامه ششم، پیشران رونق اقتصادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای ناقص اصل 44 توسعه صادرات را دچار مشکل کرد/ نوسانات دلار مشتریان پتروشیمی را پراند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..