تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




14 درصد از جمعیت تحت پوشش بهزیستی ناشنوایان هستند/50 درصد ناشنوایی ها مادرزادی است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: جمعیت ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی کشور 14 درصد است که 40 درصد اعتبارات سازمان صرف این افراد می شود.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سمعک تنها اقلام وارداتی توانبخشی برای مددجویان بهزیستی است و با توجه به اینکه شرکت های فروشنده بیشتر از 50 یا 60 شرکت هستند سازمان بهزیستی براساس نیاز و با توجه به آمار زیاد ناشنوایان به خرید سمعک اقدام می کند. 

وی درباره مشارکت علمی اساتید در بحث خرید سمعک اظهار داشت: نیروهای بهزیستی نیز از دانشگاهیان و متخصصان هستند و بهزیستی از نظرات تخصصی اساتید استقبال می کند اما بهزیستی اولویت را به طیف گسترده مددجویان معطوف می کند و اساتید کیفیت بهتر و قیمت بالاتر را مدنظر قرار می دهند که با بهره مندی حداکثری و بودجه محدود بهزیستی جور در نمی آید و ما پوشش آماری بیشتر را مدنظر قرار می دهیم. 

نحوی‌نژاد در مورد کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا گفت: تاکنون جمعیت قابل قبولی تحت جراحی کاشت قرار گرفته اند همچنین در سال 94 حدود 50 هزارنفر از وسایل توانبخشی شنیداری بهره مند شده اند که در سال 95 این رقم به 75 هزار نفر هم رسیده است. 

وی علت نیمی از ناشنوایی‌ها را بیماری های مادرزادی دانست و افزود: ناشنوایی مادرزادی ناشی از ژنتیک، عفوتنت های بارداری و غیره زیاد است به همین دلیل درصدد هستیم که مشاوره‌های ژنتیک در کشور را اجباری کنیم چراکه تشخیص ناشنوایی در سنین کمتر از سه سال بسیار موثر است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ناشنوایی معلولیت شدید محسوب می شود زیرا این افراد قدرت ارتباط خود را با جامعه از دست می دهند وبه این دلیل غربالگری نوزادان از برنامه ها و اولویت ماستتا در صورت مثبت بودن تست هرچه سریعتر مداخله را آغاز نماییم زیرا مداخله زودهنگام می تواند بسیار در کمک به این کودکان و خانواده آنان ایفای نقش کند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «14 درصد از جمعیت تحت پوشش بهزیستی ناشنوایان هستند/50 درصد ناشنوایی ها مادرزادی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..