تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی دانشگاه تهران برای میزبانی مسابقات مناظره دانشجویی در سطح بین‌الملل

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از آمادگی این دانشگاه برای میزبانی مسابقات مناظره دانشجویی در سطح بین الملل خبر داد.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه تنها محلی برای آموزش و پژوهش نیست، البته آموزش و پژوهش قطعا از رسالت‌های مهم دانشگاه است، اما همواره این اعتقاد وجود داشته که ارتقای فرهنگ دانشجوها و آماده کردن آن‌ها برای رفتن به جامعه و ایفای نقش در آن از وظایف مهم دانشگاه است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهمی که مسابقات مناظره دانشجویی دارد، گفتمان است، به عبارت دیگر مهمترین ویژگی‌ دانشگاه همین است که دانشگاه محل تضارب آرا و گفتمان بین آدم‌هاست.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: مناظرات دانشجویی از این نظر تمرین گفتمان در دانشگاه هستند، تمرین طاقت داشتن در برابر حرف مخالف آدمی، تمرین اینکه آدم چگونه می‌تواند در فضایی بنشیند، گفت‌وگویی با رقیب خودش و جناح مقابل خودش انجام دهد.

سرسنگی تصریح کرد: فارغ از موضوعاتی که برای این مناظرات انتخاب می‌شود که البته به نظرم محتوای آن‌ها هم خیلی مهم است از این‌ها مهم‌تر هم این است که مسابقات نشان می‌دهد چگونه دانشجوها می‌توانند برای جامعه یک گفتمان سالم و به دور از تشنج و چالش را الگوسازی کنند.

وی افزود: دانشگاه تهران اکنون تنها یک دانشگاه نیست، بلکه در حوزه مسائل علمی و هم حوزه مسائل فرهنگی –اجتماعی نماد آموزش عالی کشور است. بنابراین باید این ظرفیت را داشته باشد که بزرگ‌ترین و ناب‌ترین فعالیت‌های دانشگاهی در آن برگزار شود که این اتفاق هم در حال رخ دادن است و برنامه‌هایی که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، برنامه‌هایی هستند که غیر از سطح دانشگاه، سطح ملی را هم شامل می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ما رسالت فرا دانشگاهی برای خودمان قائل هستیم، از برنامه‌هایی که در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود، استقبال می‌کنیم، بخش کشوری مسابقات مناظره هم یکی از این برنامه‌هاست و جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی در حوزه مسائل فرهنگی شروع کرده، یکی همین مسابقات مناظره دانشجویی است.

سرسنگی بیان کرد: دانشگاه تهران این آمادگی را دارد که وارد یک مرحله بالاتر از این شود تا بخشی را هم به عنوان بخش بین‌الملل اضافه کنیم، این موضوعی است که خیلی وقت بود در ذهن من بود و علاقه‌مند بودم این با همکاری جهاد دانشگاهی صورت بگیرد. در این راستا صحبت‌هایی هم با جهاد دانشگاهی داشتیم که به تدریج این مسابقات را به سطح بین‌المللی برسانیم.

وی اضافه کرد: شاید در ابتدا با کشورهای اتحادیه آسیا اقیانوسیه که اکنون، دانشگاه تهران ریاست این اتحادیه را به عهده دارد یا حتی از کشورهای اسلامی شروع کنیم، زیرا اکنون در سطح دنیا این اتفاق در حال رخ دادن است. 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: در بعضی از دانشگاه‌های دنیا مسابقات مناظره برگزار می‌شود که از کشورهای مختلف با زبان انگلیسی شرکت می‌کنند، ما فکر کردیم اگر امسال میزبانی این برنامه را داشته باشیم، تجربه خوبی می‌شود که از سال‌های آینده با همکاری جهاد دانشگاهی در واقع بخش بین‌الملل را هم به این مسابقات اضافه کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی دانشگاه تهران برای میزبانی مسابقات مناظره دانشجویی در سطح بین‌الملل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..