تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهسازی خراسان شمالی همچنان اندر خم پیچ گردنه های تامین اعتبار

ساعت: 18:26 منتشر شده در مورخ: 1395/10/18 شناسه خبر: 1000581

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان احداث چهار جاده اصلی را در دستور خود دارد که تکمیل و بهره برداری آنها معطل تامین اعتبار لازم و به موقع هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک ، داود یارمحمدی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: احداث جاده اصلی دو بانده بجنورد به سنخواست 100 سال قبل با هدف کوتاه شدن فاصله بین راه ارتباطی بجنورد تا میامی به طول 90 کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

به گفته یارمحمدی، احداث راه اصلی بجنورد به سنخواست در چهار قطعه به طول 80 کیلومتر که از 10 سال قبل آغاز شده، در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی 24 درصد رسیده و تاکنون نیز فقط 10 کیلومتر از این مسیر زیربار ترافیکی قرار گرفته است.
وی کمبود اعتبارات را علت اصلی پیشرفت کند فیزیکی این پروژه عنوان کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و درصورتیکه این اعتبار مورد نیاز به موقع تزریق نشود، بهره برداری از این پروژه طولانی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سه پیمانکار در حال اجرای این پروژه هستند.
یارمحمدی در ادامه به احداث جاده اصلی محور بجنورد به اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: این محور 65 کیلومتری باید تعریض و چهار بانده شود.
وی عنوان کرد: این پروژه دو پیمانکار دارد که یکی از پیمانکاران تعریض این محور از سمت بجنورد و پیمانکار دیگر نیز احداث این محور از سمت اسفراین را در دستور کار دارند.
به گفته وی، پیمانکار محور بجنورد تعریض و آسفالت شش کیلومتر از مسیر بجنورد را انجام داده است و هم اکنون شش کیلومتر دوم تا سمت روستای مهنان را در دست اجرا دارد.
این مسئول افزود: پیمانکار محور اسفراین نیز تعریض و آسفالت پنج کیلومتر از سمت اسفراین را آغاز کرد که تاکنون 2.5 کیلومتر از این مسیر را تعریض و آسفالت کرده است.
وی عنوان کرد: تاکنون برای این 17 کیلومتر مسیر تعریض و آسفالت شده هشت میلیارد تومان هزینه شده است که منتظر تامین اعتبار برای ادامه کار هستیم.
وی خاطر نشان کرد: اصلاح گردنه اسدلی مهمترین نقطه اجرای این پروژه است که باید برای آن طراحی هایی انجام شود.
افزون بر این، یارمحمدی به احداث جاده اصلی تخته ارکان شهرستان بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: این جاده اصلی چهار کیلومتری، چهار بانده خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیمانکار، زیرسازی باند سمت راست این جاده را انجام داده که با مساعد شدن هوا، باید آسفالت ریزی آن را انجام دهد، گفت: زیرسازی باند سمت راست این محور به علت عدم جابجایی تاسیسات آب، برق، گاز و فیبرنوری نیمه کاره باقی مانده است.
وی در ادامه با بیان اینکه پیمانکار تاکنون دو میلیارد تومان برای این میزان از اجرای پروژه را هزینه کرده، اعلام کرد: پیمانکار برای ادامه اجرای این پروژه به تزریق چهار میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که متاسفانه تکمیل این پروژه معطل تامین این اعتبار مورد نیاز است.
مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در خاتمه به پروژه راهسازی بش قارداش از تقاطع غیر همسطح کنارگذر جنوبی بجنورد اشاره کرد و گفت: انتهای این محور به جاده اسفراین – سنخواست متصل می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون اجرای این پروژه به 45 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، عنوان کرد: پیمانکار این پروژه تاکنون هشت میلیارد تومان هزینه کرد و برای تکمیل این پروژه باید بیش از 16 میلیارد تومان نیز هزینه شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع اعتباری این پروژه به موقع تامین نشد، از سال گذشته تاکنون ادامه اجرای آن متوقف شده است.
یارمحمدی با بیان اینکه بخشی از مطالبه این پیمانکار را پرداخت کرده ایم، عنوان کرد: پیمانکار قول ادامه اجرای این پروژه با مساعد شدن وضع هوا را داده است.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهسازی خراسان شمالی همچنان اندر خم پیچ گردنه های تامین اعتبار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..