تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه تعاملات علمی با تبادل هیات علمی بین ایران و کشورهای مختلف

قائم مقام وزیر علوم در امور فراملی درباره تعاملات علمی و بین‌المللی ایران تا پایان سال جاری توضیح داد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره هیات‌های علمی و دانشگاهی کشورهای مختلف که تا پایان سال به ایران می آیند، گفت: به منظور دیدار و برگزاری نشست، کنفرانس و سمینارهای متفاوت تقریبا هر هفته یک هیات از کشورهای خارجی به ایران می آیند یا هیاتی از ایران به آن کشورها سفر می کند.

وی با اشاره به تبادل دانش فنی در تعاملات علمی و بین المللی ادامه داد: هر چند که در این ارتباطات بحث‌های متنوعی برای پیشرفت‌های علمی مد نظر قرار می گیرد اما بخش عمده محور تعاملات برای ورود دانش فنی به کشور و قرارگرفتن دانشگاه‌های ما در این جریان است.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی با بیان اینکه انتظار داریم در آینده یک هیات از روسیه وارد ایران شود، اظهار داشت: از طرفی قرار است با مسئولیت دانشگاه صنعتی شریف یک هیات از ایران ظرف 2 الی سه هفته آینده به روسیه اعزام شوند.

سالارآملی عنوان کرد: تا پایان سال جاری همکاری های توسعه ای و بخصوص محور های فنی با ژاپن و جایکا (نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن که در زمینهٔ توسعه به دولت و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند) مد نظر است همچنین در اواخر امسال انتظار می‌رود هیاتی از اتحادیه اروپا به منظور توسعه همکاری‌ها و روابط بین‌المللی وارد ایران شود.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، با ورود هیات علمی اتحادیه اروپا همکاری های مابین کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: علاوه بر 3 دیدار مهم فوق الذکر تا پایان امسال، کشورهای مختلف دیگری هم به ایران خواهند آمد که بنا به اهمیت پایین تر مطرح نشدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه تعاملات علمی با تبادل هیات علمی بین ایران و کشورهای مختلف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..