تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه‌های «هفته ملایر» در راستای منشور حقوق شهروندی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم الهی‌تبار بعد از ظهر شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان ملایر، اظهار داشت:‌ برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این هفته در راستای منشور حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه در اجرای این برنامه‌ها از ردیف اعتباری کاهش آسیب‌های اجتماعی بودجه‌ای در نظر گرفته خواهد شد، گفت:‌ دستگاه‌های فرهنگی باید برای غنابخشی به برنامه ها پای کار باشند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی افزود:‌ رئیس جمهور این موضوع را به عنوان یکی از برنامه‌های خود مورد توجه قرار داده و منشور با نظرات کارشناسی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی از مطالبات مردم و سیاست‌های کلان نظام است گفت:‌ باید در راستای ارتقای حقوق شهروندی و بالا بردن دانش مطالبه‌گری را افزایش داد.

الهی‌تبار با بیان اینکه این سند در ۲۲ بخش و ۱۲۰ ماده تهیه شده و بخش‌هایی شامل حق حیات و زندگی، حق کرامت انسان‌ها، حق آزادی و امنیت، حق آزادی و اندیشه، حق دسترسی به اطلاعات، حق حریم خصوصی، حق دسترسی به فضای مجازی و غیره در آن بیان شده است، افزود: چارچوب کاری در منشور حقوق شهروندی مشخص است.

وی با بیان اینکه انتشار منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور دعوت عام به معروف است، تاکید کرد: آگاهی بخشی از لوازم توسعه و حقوق شهروندی از مباحثی است که در دانایی مردم تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این سند انسجام ملی و کاهش شکاف تاریخی دولت و ملت است، گفت: منشور حقوق شهروندی در طول سایر قوانین نظام است.

وی با بیان اینکه این منشور نشانه‌ای از اراده دولت اسلامی است که به دنبال آن بوده است، گفت: دستگاهها نسبت به هر بخش از این منشور باید برنامه اصلاحی و توسعه نظام حقوقی مربوط به خود را طی ۶ ماه از ارائه آن، تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه، سرمایه اجتماعی است و اگر به این موضوع بپردازیم تعالی و ارتقای کشور حاصل خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه‌های «هفته ملایر» در راستای منشور حقوق شهروندی تدوین شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..