تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نام‌گذاری 17 دی ماه به عنوان روز خواجوی کرمانی

17 دی ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز خواجوی کرمانی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی از فراخوان همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی اظهار داشت: شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب کرده است که کنگره خواجوی کرمانی را با حضور استادان داخل و خارج از دانشگاه آزاد برگزار کند و این مساله در شورای علمی مطرح شده است تا همه ابعاد مختلف این کنگره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

وی بیان کرد: با اینکه کارهای علمی خوبی در زمینه خواجوی کرمانی صورت گرفته، تعدادی از آثار این عارف بزرگ ناشناخته باقی مانده‌اند. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور فقر بزرگی در مورد پژوهش‌های مرتبط با این عارف احساس می‌شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص سعی دارد آثار چاپ شده را گسترش دهد و این کار نیازمند بررسی و برخورداری از یک نگاه جدید است. 

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همکاری خوبی با وزارت ارشاد برای برگزاری کنگره خواجوی کرمانی داشته و سلسله گفتار در شهر کتاب با موضوعیت خواجوی کرمانی انجام می‌شود. در این راستا، استاد سراج قرار است 2 تصنیف از اشعار خواجوی کرمانی بخواند. 

وی ادامه داد: شورای علمی دانشگاه از افراد پژوهشگری که در حوزه آثار خواجوی کرمانی تحقیقاتی انجام داده‌اند دعوت کرده که در این کنگره شرکت کنند تا به مواردی که کمتر بدان پرداخته شده است، در زمینه آثار خواجوی کرمانی پرداخته شود. 

هاشمی تاکید کرد: 17 دی ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز خواجوی کرمانی به تصویب رسیده است و در اولین روز شورای عالی کارهای خوبی به توافق رسیده است.

وی یادآور شد: از آنجایی که خواجوی کرمانی زادگاهش در کرمان بوده و در شیراز زندگی می‌کرد، 2 استان کرمان و شیراز به عنوان میزبانان برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نام‌گذاری 17 دی ماه به عنوان روز خواجوی کرمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..