تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کفش‌های پاشنه‌بلند عامل اصلی گودی کمر

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند غیر استاندارد و نشستن غلط در زمان‌های طولانی مدت سبب ایجاد انحنای ستون فقرات و گودی کمر بین دختران جوان می‌شود.

به گزارش محمد ایرجیان متخصص ارتوپدی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گودی کمر در بین دختران اظهار داشت: گودی کمر یک عارضه بسیار جدی است که در بین دختران جوان به تازگی شایع شده و این مسئله به خاطر نشستن طولانی مدت اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: گودی کمر به مرور زمان شکل می‌گیرد و این مسئله به خاطر چاق شدن دختران و به خصوص دانشجویان بیشتر به چشم می‌خورد.

ایرجیان ادامه داد: افراد لاغر به علت ضعف عضلات شکم و طرز نشستن غلط به گودی کمر دچار می‌شوند و امروزه متأسفانه این مسئله در دختران جوان با سن کم بیشتر اتفاق می‌افتد و این مسئله باعث اختلال در رشد ستون فقرات آنها می شود.

وی عنوان کرد: مشکلات مادرزادی و ژنتیکی می‌تواند مسئله گودی کمر را در بین دختران افزایش دهد و این عارضه در مورد دختران چاق به علت کم‌تحرکی‌شان به خاطر مسائل درسی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

ایرجیان ادامه داد: استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و وضعیت غلط شیردهی باعث افزایش گودی کمر در بین دختران و زنان جوان می‌شود و این مسئله سبب ایجاد اختلالات لگن و قوس کمر می‌شود.

وی یادآور شد: دختران جوان برای پیشگیری از انحنای ستون فقرات باید در هنگام مطالعه کتاب را در جلوی خود قرار داده و با حفظ ارتفاع مکان نشست از بیماری گودی کمر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کفش‌های پاشنه‌بلند عامل اصلی گودی کمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..