تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مظلوم ترین اقلیت جهان چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم دریافت‌های نجومی در هلال احمر اظهار داشت: طی این مدتی که بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در هلال احمر در این جمعیت مشغول به فعالیت شدم، شاهد چنین فیش‌های نجومی در این نهاد مردمی نبودم و برعکس برخی مواقع دریافتی‌ها؛ حتی از حد متوسط نیز پایین تر و گاهی باعث گلایه نیز شده است، زیرا اعتبارات هلال احمر همیشه دچار نوسان است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین درباره اینکه چرا به مانند برخی کشورهای بحرانی و جنگ زده که هلال احمر به آنها کمک کرده و محموله ارسال می‌کند اینگونه کمک‌ها به مسلمانان میانمار کمرنگ است، درحالیکه که سازمان ملل؛ «مسلمانان روهینگیا» را مظلوترین اقلیت جهان عنوان کرده است و وزیر امورخارجه کشورمان نیز در جدیدترین اقدام برای وضعیت آنها به سازمان ملل نامه نوشته است، توضیح داد: درباره کمک به مسلمانان میانمار درگذشته- کمک‌هایی به این افراد شده است، ولی محدود، زیرا دسترسی به آنان امکانپذیر نبود، ولی امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم به مسلمانان میانمار کمک‌های بیشتری کنیم.

حجت الاسلام معزی در ادامه نیز به بودجه هلال احمر گریزی زد و گفت: در سال 94 کل بودجه هلال احمر 700 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که حتی یک ریال از آن اختصاص نیافت. 400 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفته شده بود که جمعیت هلال احمر 150 میلیارد تومان آن را دریافت کرد. بودجه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت نیز 12 میلیارد تومان بود که تنها 23 درصد از آن اختصاص یافت.

وی درباره راهکارهای حل مشکل بودجه جمعیت هلال احمر عنوان کرد: دولت اگر اعتبارات لازم را داشته باشد به هلال احمر کمک می‌کند. در حال حاضر اعتبارات کافی ندارد بنابراین کمک آن به جمعیت هلال احمر کاهش یافته است بنابراین لازم است به منظور کاهش مشکل بودجه جمعیت هلال احمر، کمک‌های مردمی را بیشتر جذب کنیم. در حال حاضر بودجه صلیب سرخ در کشورهای مختلف از محل عضویت اعضا تامین می‌شود. بنابراین جذب کمک‌های مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر آن لازم است بتوانیم کمک‌های خیرین را جهت دهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به نظام نامه فعالیت نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان داشت: نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر وظایفی مانند نظارت بر فعالیت‌های این جمعیت، تلاش در جهت ارتقای معنویت و دعوت مردم به کار خیر و اقدامات مربوط به کار فرهنگی دینی در این جمعیت را بر عهده دارد. بنابراین نظام نامه‌ای را تدوین کردیم تا روش کار با توجه به اهداف در نظر گرفته شده مشخص شود. این نظام نامه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال، تصویب و به ما ابلاغ شد.

حجت الاسلام معزی درباره چگونگی نظارت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر تخصیص کمک‌های خارجی به آسیب دیدگان اظهار کرد: یکی از وظایف ما نظارت بر چگونگی رساندن کمک‌های داخلی و خارجی به مردم آسیب دیده است و تا کنون چنین نظارتی را انجام داده ایم. به عنوان نمونه در زلزله ورزقان کشور ژاپن به منظور ساخت مدرسه در این منطقه به ما کمک کرد و ما مدرسه‌ای را با آن ساختیم. بخشی از این پول اضافه آمد و ما از آن برای ساخت مدرسه‌ای دیگر استفاده کردیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در زمینه آموزش‌های مستقیم اقداماتی را انجام ندادیم اما آموزش‌های غیر مستقیم را آغاز کرده‌ایم که در این جهت تا کنون 16 شماره از مجله مهر و ماه را منتشر کرده‌ایم.

حجت الاسلام معزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم کنفرانس علمی و اخلاق بین المللی را راه اندازی کنیم اضافه کرد که همچنین  قصد داشتیم کنفرانس فرهنگ نماز را برگزار کنیم اما دچار مشکل کمبود بودجه شدیم اما تلاش می‌کنیم در سال جاری این کنفرانس برپا شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: در سال گذشته از 10 استان بازدید کرده‌ام و در سال جاری نیز به شش استان سفر کرده‌ام.

حجت الاسلام معزی با اشاره به شهدای جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر بیش از 450 شهید تقدیم کشور کرده است و جزء برنامه‌های ما دیدار با خانواده‌های شهیدان است. علاوه بر آن در جهت رسیدگی بیشتر به جانبازان تلاش کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هدایت جمعیت به سمت اهداف تعیین شده برای آن و نظارت به امور برای جلب اعتماد بیشتر مردم از جمله اهداف نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است. این جمعیت در 17 کشور نمایندگی دارد و دارای 21 شعبه است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به اعلام فراخوان در روز قدس ماه رمضان دو سال قبل گفت: ما در این روز فراخوان دادیم که مردم به آسیب دیدگان یمن کمک کنند و این کمک‌ها در قالب دو محموله به وسیله هواپیما و کشتی به یمن حمل شد.

وی درباره موقوفات جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر موقوفاتی داشته که در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار گرفته است و ما در تلاش هستیم که آنها را به هلال احمر بازگردانیم. به عنوان نمونه بخشی از موقوفات مانند بیمارستان‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و ما در جهت برگرداندن آنها به هلال احمر تلاش می‌کنیم، به طور کلی میزان وقف زیاد نبوده است اما تبرئات و کمک‌های مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان قابل توجه بوده است.

حجت الاسلام معزی با بیان اینکه تعداد موقوفات قابل توجه است، به ذکر مثالی پرداخت و گفت: 540 هکتار باغ پسته در رفسنجان به عنوان موقوفه در اختیار هلال احمر است. ما تلاش می‌کنیم بخشی از این موقوفات که قابل بهره برداری نیستند را تبدیل به احسن کنیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از وظایف عمده ما ارتقای فرهنگ دینی جمعیت هلال احمر است گفت: برای دستیابی به این هدف از ابزار گوناگونی استفاده می‌کنیم. به عنوان نمونه از 17 ربیع الاول یک پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی را به صورت رسمی راه اندازی کرده‌ایم.

حجت الاسلام معزی درباره فعالیت‌های تجاری هلال احمر نیز عنوان کرد: اینگونه فعالیت‌ها به صورت محدود و برای تامین منابع مالی هلال احمر انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ساخت و ساز اشاره کرد. هلال احمر املاکی دارد که می‌تواند آنها را بسازد و بفروشد البته تعداد این املاک محدود است. باغ و باغداری محدود نیز از دیگر فعالیت‌های تجاری است که هلال احمر می‌تواند انجام دهد. تلاش می‌کنیم موقوفات در مسیر نیت واقف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان نمونه بیمارستان نورافشان همان گونه که مورد نظر واقف بود برای خدمات رسانی به کودکان معلول بهره برداری می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مظلوم ترین اقلیت جهان چه کسانی هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..