تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




63 درصد مردم مخالف تعامل حکومت وحدت ملی افغانستان با پاکستان است

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، خانه آزادی افغانستان در تازه‌ترین نظرسنجی در این کشور گزارش داد که 63 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی  نظر مثبتی در مورد تأمین منافع کشورشان توسط حکومت وحدت ملی در تعامل با پاکستان ندارند.

این نهاد در کنفرانس خبری در مورد نتایج نظرسنجی اخیر خود اعلام کرد: 63 درصد پاسخ‌دهندگان تعامل حکومت وحدت ملی افغانستان با پاکستان را کم اثر و بی‌اثر خوانده و تنها 25 درصد مثبت ارزیابی کردند.

سیاست خارجی، صلح و جنگ، توسعه زیربنای اقتصادی و همچنین مقایسه عملکرد حکومت کنونی افغانستان با حکومت سابق این کشور از محورهای این نظرسنجی بود.

مسئولان نهاد خانه آزادی افغانستان اعلام کردند که این نظرسنجی در کابل، بلخ، هرات، قندهار، جلال‌آباد و بامیان انجام شده است و در آن 3011 نفر شرکت داشتند که 59 درصد مردان و 41 درصد را زنان تشکیل دادند.

در این نظر سنجی، در حوزه سیاست خارجی حکومت وحدت ملی با کشورهای همسایه از جمله با پاکستان منفی، ایران مثبت، چین مثبت، هند مثبت و روسیه منفی خوانده شده‌ است؛ به عنوان نمونه، در خصوص تعامل با هند حدود 83 درصد از شرکت‌کنندگان تامین منافع افغانستان در تعامل با هند را موثر و تنها حدود 13 درصد کم‌اثر و بی‌اثر ارزیابی کردند.

تعامل حکومت وحدت ملی افغانستان با کشورهای اسلامی حدود 60 درصد موثر و 25 درصد غیرموثر و تعامل با کشورهای اروپایی نیز 55 درصد مثبت و 28 درصد منفی اعلام شد.

حدود 43 درصد از پاسخ‌دهندگان افغان نیز امضا توافقنامه صلح با حزب اسلامی را موثر و 45 درصد بی‌اثر اعلام کردند.

در این نظر سنجی حدود 42 درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد حکومت فعلی در موضوع سیاست خارجی را بهتر و 27 درصد بدتر دانستند.

28 درصد نیز بر این باورند که عملکرد حکومت فعلی افغانستان با حکومت سابق در سیاست خارجی تفاوتی نداشته است.

انتهای پیام/.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «63 درصد مردم مخالف تعامل حکومت وحدت ملی افغانستان با پاکستان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..