تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رایزنی برای ادامه حضور در عراق/ محور اصلی گفت‌‌وگوها اقتصاد و مبارزه با ترور

ساعت: 13:42 منتشر شده در مورخ: 1395/10/18 شناسه خبر: 1000273

بن علی ییلدیریم برای دیدار با مقامات عراق، امروز صبح به همراه هیئتی از وزرا به این کشور سفر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، نخست وزیر ترکیه، بن علی ییلدیریم، امروز صبح با هواپیمای شخصی به همراه هیئتی از وزرا از فرودگاه «اسن بوغای» آنکارا، راهی کشور عراق شد.

در این سفر ییلدیریم را وزیر دفاع ملی فکری ایشیک، وزیر آموزش ملی عصمت ییلماز، وزیر انرژی و منابع طبیعی برات آلبایراک، وزیر اقتصاد نیهات زِیبکچی، وزیر گمرک و تجارت بولنت تفنگچی، همراهی می نمایند.

نخست وزیر ترکیه دیدارهایی در بغداد و اربیل خواهد داشت.

انتظار می رود، سومین نشست همکاری استراتژیک ترکیه و عراق که سبب اصلی این دیدار عنوان گشته، توسط بن علی ییلدریم و نخست وزیر عراق حیدرالعبادی، مدیریت و اجرا گردد.

ییلدیریم در بغداد با رئیس جمهور عراق فؤاد معصوم و رئیس مجلس نمایندگان سلیم جبوری نیز دیدار خواهد کرد و همچنین دیدارهایی با مقامات سیاسی، صاحب نظران  و نماینده ترکمن های عراق، خواهد داشت.

در این دیدارها، ثبات، رفاه و امنیت منطقه و علاوه بر آن راهکارهای لازم برای این اهداف، مورد بحث قرار گرفته و بر مبارزه با پ.ک.ک، داعش و جماعت گولن که از عوامل تهدید برای هر دو کشور می باشند، تاکید خواهد شد و همچنین زمینه های همکاری در اقتصاد، انرژی و حمل و نقل، بررسی خواهند گشت.

نخست وزیر ترکیه بعد از دیدارهایی که در بغداد خواهد داشت، به اربیل سفر کرده و با رئیس اقلیم کردستان مسعود بارزانی دیدار خواهد نمود که در این دیدار، مبارزه با ترور و مسائل اقتصادی مورد بحث خواهند بود.

گفتنی است، روابط دو کشور عراق و ترکیه بر سر استقرار نیروهای نظامی تُرک در پایگاه بعشقیه و عدم صدور مجوز برای شرکت ترکیه در عملیات آزادسازی موصل، از سوی دولت عراق، متشنج گشته و احتمال می رود یکی از مسائل مهم مورد بحث در این دیدارها نیز همین موضوع خواهد بود و ترکیه برای ادامه حضورش در خاک این کشور، برای بازکردن جا برای خود و همچنین عقب نماندن از غافله، پافشاری خواهد کرد.

از سوی دیگر ترکیه با وجود حضور تعداد زیادی از نیروهای پ.ک.ک در منطقه کردستان عراق، به خاطر منابع غنی نفتی این منطقه، سعی دارد روابط خود را با سران این اقلیم حفظ نماید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رایزنی برای ادامه حضور در عراق/ محور اصلی گفت‌‌وگوها اقتصاد و مبارزه با ترور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..