تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامانه جامع معاینه فنی خودرو، افساری برای ترمز آلودگی هوای کلانشهرها

سامانه جامع معاینه فنی خودرو، افساری برای ترمز آلودگی هوای کلانشهرها

استان‌ها > البرز - استاندار البرز گفت: معاینه فنی خودروها یکی از الزامات در کاهش آلودگی هوا بوده است که وزارت کشور در این رابطه با اصلاح قوانین، سامانه جامع سیمفا را راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمیدطهائی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نقش معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری و همچنین سنجش سلامت فنی و ارتقاء ایمنی خودرو، آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه از سوی وزارت کور تدوین شده است.
وی افزود: به روزآوری و ساماندهی فرآیند ایجاد و مدیریت مراکز معاینه فنی،ارتقای کیفی وضعیت معاینه فنی خودروها ساماندهی نحوه برخورد با متخلفین به ویژه صادرکنندگان گواهی معاینه فنی خلاف واقع، ایجاد مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین درون شهری توسط شهرداری ها و ایجاد شرایط دریافت گواهی معاینه فنی برای همه خودروها از ویژگی های این طرح بشمار می رود.
طهائی،راه اندازی کارگروه استانی معاینه فنی به منظور نظارت بر عملکرد ستادهای معاینه فنی و هماهنگی امور معاینه فنی، تعیین دوره های معاینه فنی به تفکیک برای انواع وسایل نقلیه عمومی، دولتی، شخصی و آمبولانس و فوریتهای پزشکی و تأکید برانجام معاینه فنی تجهیزات گاز سوز و مخزن برای خودروهای دوگانه سوز برای صدور برگه معاینه فنی را از دیگر ویژگی های این طرح برشمرد.
استاندار البرز گفت: با اتصال مراکز معاینه فنی خودرو در شهرها به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا)، صدور هرگونه گواهی معاینه فنی خودروی سبک خارج از سامانه سیمفا ممنوع و غیر قانونی است.
وی افزود: اطمینان و رعایت ضوابط زیست محیطی برای منطبق بودن خروجی آلاینده‌های ماشین با استانداردهای زیست محیطی و اطمینان از عملکرد قطعات٬ تجهیزات و ایمنی وسایل نقلیه سنگین از جمله مولفه هایی است که با اجرای این طرح درکاهش آلودگی هوا تآثیرگذار خواهد بود.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامانه جامع معاینه فنی خودرو، افساری برای ترمز آلودگی هوای کلانشهرها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..