تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت هزار شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد/ 16 درصد هزینه‌های دانشگاه به شهریه دانشجویان وابستگی ندارد

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد در کنار توسعه علمی، در حوزه فرهنگ کارهای خوبی را برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد بنیان گذاران این دانشگاه از نیات خیری برخوردار هستند و این دانشگاه با اینکه جوان است اما با استقبال مردم روبرو بوده است و به یکی از دانشگاه های تراز اول و مطرح در سطح منطقه و بین الملل تبدیل شده است و آثار خوبی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از خود بر جای گذاشته است و نقش اساسی در توسعه کشور داشته است‌.

میرزاده تاکید کرد: با فکر هوشمندانه موسسان این دانشگاه و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اکنون این دانشگاه نقشی موثری در توسعه فرهنگی کشور دارد و از نظر مقوله سیاسی مفید عمل کرده است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه بیش از پنج میلیون نفر فارغ التحصیل دارد که در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

وی ابراز داشت: به خاطر فعالیت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی رتبه علمی کشور به 16 ارتقا یافت که اگر فعالیت‌های خوب این دانشگاه نبود رتبه تولید علمی کشور در دنیا رقمی بیش از بیست و سوم بود. 

میرزاده تصریح کرد: از میان واحدهای دانشگاهی بیش از هزار شرکت دانش بنیان و مراکز رشد راه اندازی شده و این شرکت‌ها با هدف رشد اقتصاد رشد دانش بنیان کشور و با محقق کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بیش از 800 محصول به بازار عرضه کرده و آنها را به تولید انبوه رسیده‌اند. 

وی ادامه داد: وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان 86 درصد است که من امیدوارم این میزان به 40 درصد برسد. 

میرزاده افزود: در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید فعال تر عمل کنیم و امروزه‌ حرکت‌های خوبی در معرفی دانشمندان فاخر انجام شده است. 

وی با بیان اینکه پایان نامه‌های ارشد و دکترای این دانشگاه در سطح استان‌های کشور توزیع شده تا به بررسی آثار مشاهیر پرداخته شود، گفت: خواجوی کرمانی یک عارف نامی است و دانشگاه آزاد اسلامی برای مراقبت از فرهنگ کشور در شورای راهبردی فرهنگی برگزاری کنگره خواجو  را به تصویب رسانده است. 

وی اظهار داشت: کنگره خواجو کرمانی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان انجام می‌شود و قرار است همه کتاب‌ها و آثار خواجو کرمانی از سراسر دنیا از جمله آلمان جمع آوری شده و به وسیله انتشارات این دانشگاه به چاپ برسند. 

نام‌گذاری 17 دی ماه به عنوان روز خواجو کرمانی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی 

در ادامه مراسم طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد گفت: شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب کرده است که کنگره خواجوی کرمانی را با حضور استادان داخل و خارج از دانشگاه آزاد برگزار کند و این مساله در شورای علمی مطرح شده است تا همه ابعاد مختلف این کنگره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

وی بیان کرد: کارهای علمی خوبی در زمینه خواجوی کرمانی صورت گرفته و یکی از آثار این عارف بزرگ ناشناخته باقی مانده است. 

وی ادامه داد: از میان هزار و 523 مدرک مربوط به حافظ تنها هزار و 250 عنوان پایان نامه و از هزار و 278 مدرک ادبیات تنها 76 مورد از پایان نامه‌ها در مورد خواجو کرمانی به تحریر درآمده است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور فقر بزرگی در مورد پژوهش‌های مرتبط با این عارف احساس می‌شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص سعی دارد آثار چاپ شده را گسترش دهد و این کار نیازمند بررسی و برخورداری از یک نگاه جدید است. 

وی بیان کرد: مسائل خوبی در آثار خواجوی کرمانی به چشم می‌خورد و حتی حافظ نیز در باب خواجو کرمانی مسائلی را نیز بدان پرداخته است. 

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همکاری خوب با وزارت ارشاد برای برگزاری کنگره خواجوی کرمانی دارد و سلسله گفتار در شهر کتاب با موضوعیت خواجوی کرمانی انجام می‌شود و در این زمینه استاد سراج قرار است 2 تصنیف از اشعار خواجوی کرمانی بخواند. 

وی ادامه داد: شورای علمی دانشگاه از افراد پژوهشگری که در حوزه آثار خواجوی کرمانی تحقیقاتی انجام داده دعوت کرده که در این کنگره شرکت کنند تا به مواردی که کمتر بدان پرداخت شده است، در زمینه آثار خواجوی کرمانی پرداخته شود. 

هاشمی تاکید کرد: 17 دی ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز خواجو کرمانی به تصویب رسیده است و امروز در اولین روز شورای عالی کارهای خوبی به توافق رسیده است. 

وی یادآور شد: 2 استان کرمان و شیراز به عنوان میزبانان برگزاری این کنگره محسوب می‌شوند زیرا خواجو کرمانی زادگاهش در کرمان بوده و در شیراز زندگی می‌کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت هزار شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد/ 16 درصد هزینه‌های دانشگاه به شهریه دانشجویان وابستگی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..