تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟

دویدن در مسافت‌های طولانی برای زانوها ضرر دارد موضوعی غیرواقعی است.

دویدن و زانوها

 اکثر افراد این باور را دارند که دویدن موجب درد و ورم در مفاصل می‌شود اما بررسی‌های جدید حاکی از آن است که دویدن ممکن است به کاهش التهاب در مفاصل کمک کند.
«مت سی‌لی»، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه «بریگم یانگ» در ایالت یوتا گفت: این ایده که دویدن در مسافت‌های طولانی برای زانوها ضرر دارد موضوعی غیرواقعی است.


محققان آمریکایی پس از بررسی مایع مفصل زانو در تعدادی مرد و زن سالم که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن داشته‌اند به این نتیجه دست پیدا کردند. این محققان به بررسی علائم التهاب در نشانگرهای شیمیایی قبل و بعد از ۳۰ دقیقه دویدن پرداخته و متوجه شدند که تفاوت ناچیزی وجود دارد.


رابرت هیلدال، یکی دیگر از محققان این مطالعه گفت: اکنون ما می دانیم که برای افراد جوان و سالم، ورزش کردن شرایط ضدالتهابی را به وجود می‌آورد که برای سلامت مفاصل مفید است.
محققان معتقدند دویدن می‌تواند پیشرفت بیماری‌های تخریب کننده مفصلی همچون آرتروز را به تاخیر اندازد.

ایسنا

اخبار مرتبط :

راه های ساده برای جلوگیری از درد پهلو هنگام دویدن

دویدن در دوران بارداری!

مهارت دویدن

براي دویدن چه لباسي بپوشیم؟

دویدن برای خانم های باردار مجاز است یا خیر؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..