تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه مصرف سوخت خودرو خود را کاهش دهیم

همه ما گاهی برای رسیدن به جایی به رانندگی نیاز داریم. با این حال احتمالا شما جز افرادی هستید که زیاد از خودرو استفاده می کنید و مصرف بنزین یا گاز شما بالاست. حتما شما هم دلتان می خواهد مصرف خود را به قدری کاهش می دادید که مرتب مجبور به مراجعه به پمپ بنزین یا گاز نبودید. در این چگونه با چند راهنمایی ساده و ترفند، می توانید مصرف سوخت خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

نیازهای خود را دسته بندی کنید

اغلب سفرهای درون شهری به دلیل رفع نیازها و خریدهای خانه انجام می شود. اگر از مایحتاج خانه فهرستی ماهانه داشته باشید، یا نیازهای خود را تا انتهای شب در جایی یاداشت کنید از حجم سفرهای خود برای خرید لوازم کوچک می کاهید.

شریکی رانندگی کنید

اگر بچه های شما و همسایه به مدرسه ی مشترکی می روند، ایده ی خوبی است که هر روز یکی از شما آنها را به مدرسه برساند. همین کار را می توانید در مورد همکاران انجام دهید و همه از یک سرویس شرکتی استفاده کنید.

خودرو خود را در جای خنکی پارک کنید

گرمای آفتاب باعث بخار شدن سوخت و از دست رفتن انرژی می شود. در عین حال، گرمای داخل خودرو نیز کاهش می یابد و نیاز کمتری به خنک کننده ی خودرو پیدا خواهید کرد.

بار خود را کم کنید

وزن یکی از مهم ترین علل از دست دادن انرژی جنبشی ماشین است. ماشین های سبک انرژی و سوخت کمتری مصرف می کنند، در هنگام خرید خودرو حتما به این نکته توجه کنید. بار ماشین خود را کم کنید و وسایل اضافی را از خودرو بیرون بیاورید. هر ۱۰۰ پوند (۴۵٫۳۵ کیلوگرم) مصرف سوخت را ۱-۲٪ افزایش می دهد.

بخوانید:  چگونه از ویندوز فون 8 استفاده کنیم

سرعت خود را کم کنید

هر چه سریع تر رانندگی کنید، موتور به سوخت بیشتری برای مقابله با باد نیاز دارد. سرعت بالا می تواند بهره وری سوخت را تا ۳۳٪ کاهش دهد. همیشه سرعت اقتصادی را حفظ کند.

از کروز کنترل استفاده کنید

کروز کنترل با حفظ سرعت در میزانی ثابت باعث کاهش مصرف سوخت می شود. این گزینه برای رانندگی در جاده که ترافیک کمتری در آن در جریان است و به ترمزهای متمادی نیازی نیست، بسیار کاربرد دارد.

به آرامی سرعت بگیرید

سعی کنید کمتر شتاب بگیرید یا ناگهان سرعت خود را کاهش دهید. این امر اغلب با عملکرد ضعیف با دنده مرتبط است که در آن یا دنده را زیاد یا کم عوض می کنید. بدین ترتیب موتور بیشتر از حد نرمال کار می کند و سوخت را هدر می دهد.

از ترمزهای بی جهت پرهیز کنید

ترمز گرفتن و شتاب گرفتن پس از آن بیشتر از رانندگی با سرعت ثابت سوخت هدر می دهد.

باد لاستیک های خود را تنظیم کنید

با تنظیم باد لاستیک ها می توانید تا ۳٪ در مصرف سوخت صرفه جویی کنید. توصیه می شود که هر ماه باد لاستیک ها را تنظیم کنید. موتور خود را نیز تنظیم کنید. موتور سالم و بی عیب مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. فیلتر هوا را هم در زمان توصیه شده تعویض کنید. فیلتر کثیف باعث افزایش مصرف سوخت و حتی خرابی موتور می شود. در این مورد باید از دستورالعمل کارخانه ی سازنده پیروی کنید.

بخوانید:  چگونه با لوازم آرایشی جدید زیبا تر شویم

درجا کار نکنید

درجا کار کردن خودرو مصرف سوخت را تا حد زیادی افزایش می دهد. بهترین راه گرم کردن خودرو این است که تا رسیدن به دمای مناسب به آرامی رانندگی کنید.

در ترافیک های شهری از تهویه ی خودرو کمتر استفاده کنید

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از خنک کننده در بزرگراه ها و با سرعت بالا بهتر از سرعت پایین و در ترافیک است. پنجره ها را نیز ببندید. اصطحکاک حاصل از مبارزه ی ماشین با باد مصرف سوخت را افزایش می دهد.

باریک ترین تایر را انتخاب کنید

تایر باریک کشش آیرودینامیکی را کاهش می دهد و سطح تماس نیز در اثر کاهش مقاومت اصطکاکی کمتر می شود.

پایتان را از روی کلاچ بردارید

استفاده از کلاچ شتاب خودرو را کاهش می دهد. برای خرید خودرو به خودرو های دنده اتوماتیک فکر کنید. اگر در حال حاضر خودروی دنده ای دارید به جز تعویض دنده، پایتان را روی کلاچ قرار ندهید.

و مورد آخر

در توقف های بیش از ۲ دقیقه و پشت چراغ قرمزهای طولانی خودرو را خاموش کنید.

منبع

WikiHow




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه مصرف سوخت خودرو خود را کاهش دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..