تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وام مسکن مهر 40 میلیون شد... اما کی داده و کی گرفته؟!

این مطلب را روزنامه وقایع‌اتفاقیه درحالی در صفحه اول خود منتشر کرد، که روزنامه ایران در همان روز پنج‌شنبه و در تیتر اول خود با حروف درشت نوشته بود «وام مسکن مهر 40 میلیون تومانی شد»!

روزنامه وقایع‌اتفاقیه (از روزنامه‌های حامی دولت) در گزارشی نوشت: سال‌های پر از دلهره برای متقاضیان مسکن مهر تمام شدنی نیست. بسیاری از متقاضیان به ویژه در شهر جدید پردیس، همچنان به حساب شرکت عمران شهرهای جدید، پول واریز می‌کنند؛ درحالی که هنوز رنگ واحدهای مسکونی‌شان را هم ندیده‌اند. از ماه‌های گذشته هم بیشتر شکایت‌ها از واحدهای مسکن مهر پردیس به گوش می‌رسد. همین یک ماه پیش بود که تعداد زیادی از متقاضیان مسکن این شهر جدید، مقابل بانک مرکزی تجمع کرده بودند. به گفته خود متقاضیان، هنوز بالای 15 هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر که اتفاقاً خوش‌حسابی از خودشان نشان داده‌اند، یعنی هم تا به امروز 36 میلیون و 600 هزار تومان خود را به حساب بانک مسکن ریخته‌اند و هم سود مشارکت را به بانک پرداخت می‌کنند، انتخاب واحد نکرده‌اند و نمی‌دانند قرار است خانه‌شان، کجا و به چه شکل باشد اما پول را تمام و کمال پرداخت کرده‌اند زیرا شرکت عمران شهرهای جدید با پیامکی به آنها اعلام کرده است اگر خوش‌حساب نباشید، اصلاً برای انتخاب واحد مسکونی از شما دعوت نخواهد شد.

اتفاق‌های عجیب از این دست در این شهر جدید، بسیار رخ داده است؛ فروش یک واحد مسکونی همزمان به چند متقاضی اما در حال حاضر، مسئله اصلی متقاضیان، دریافت وام برای تأمین نقدینگی مورد نیازشان است. همان زمان خواسته متقاضیان معترض، موافقت بانک مرکزی با وام 40 میلیون تومانی آنها بود. بعد از گذشت یک ماه و نیم، شورای پول و اعتبار با وام 40 میلیون تومانی موافقت کرده است، مشروط بر اینکه بانک عامل هم با این پرداخت موافقت کند. داستان بی‌پولی بانک‌ها حالا گریبان متقاضیان مسکن مهر را گرفته است. گویا به بهانه‌های مختلف، قرار است وام موردنظر به متقاضیان پرداخت نشود؛ در این شرایط برخی از آنها بیش از همیشه نگران هستند زیرا یکی از این متقاضیان معترض مسکن مهر پردیس که اتفاقاً در تجمع مقابل بانک مرکزی هم حضور داشت، در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» می‌گوید:«دو، سه سال است که واحدهای مهر شهر جدید پردیس سال به سال، گران‌تر می‌شوند؛ قبل از این، تصورمان این بود، همین یک بار است که قیمت‌ها چند درصدی گران شده اما از ثبت‌نام برای واحدهای مسکونی پردیس، فقط پول پرداخت کردنش عاید ما شده است.

این خانم 63 ساله می‌گوید: دیگر نمی‌دانم باید چه کار کنم؟ یا پولم را به من برگردانند یا خانه‌ام را تحویل دهند.

داستان تحویل واحدهای مسکن مهر، وارد فاز پاسکاری بین شورای پول و اعتبار و بانک‌های عامل شده است. دوباره این شهر جدید در صدر اخبار قرار گرفت زیرا با وجود آنکه شورای پول و اعتبار به بانک مسکن اجازه داده وام مسکن مهر را از 30 به 40 میلیون تومان افزایش دهد؛ منوط کردن این اقدام به تشخیص و تأیید بانک عامل، پیمانکاران و متقاضیان را نگران کرده است. موافقت شورای پول و اعتبار، یک پای آن می‌لنگد زیرا اعضای این شورا شرط افزایش مبلغ وام مسکن مهر را استفاده نکردن از منابع جدید بانک مرکزی و با تشخیص و تأیید بانک عامل، قرار داده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وام مسکن مهر 40 میلیون شد... اما کی داده و کی گرفته؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..