تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جام جم: آمادگی تهران برای نقش آفرینی بیشتر در عراق

** آمادگی تهران برای نقش آفرینی بیشتر در عراق
حسن دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت وگو با جام جم می گوید: جمهوری اسلامی ایران در تمام مقاطع مبارزه با داعش به صورت مستشاری حضور داشته و در حال حاضر این روند نیز در عراق ادامه دارد. همان‌گونه که اشاره کردید بنا به تقاضای دولت عراق این حضور شکل گرفته و همیشه نقش مستشاری ما نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. نخست‌وزیر محترم عراق نیز اخیرا بر این موضوع تاکید کرده‌اند، اگر دولت عراق بخواهد، ما آماده نقش‌آفرینی بیشتر هستیم.

** آمریکا چطور از اقتصاد مقاومتی استفاده کرد؟
محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با جام جم گفت: آمریکا زمانی نیاز زیادی به واردات نفت داشت و در یک دوره زمانی (دهه 60 میلادی) نفت بسیار گران شد و این کشور توانایی خرید نفت گران را نداشت و به مشکل اقتصادی شدیدی خورد. آن تجربه باعث شد آمریکا به دنبال مقاوم‌سازی اقتصاد خود در برابر شوک‌های نفتی بیفتد. ذخایر استراتژیک نفت که اکنون در آمریکا می‌بینید، نتیجه همان تفکرات اقتصاد مقاومتی است. اکنون آمریکا نفت را در دوران ارزانقیمت خریداری و برای مصرف دوره‌ای خود ذخیره می‌کند. از سوی دیگر خودروهای آمریکایی در دهه‌های قبل مصرف بسیار بالایی داشتند که آمریکا توانست با همکاری کشورهای دیگر این موضوع را نیز تعدیل کند. اعطای تسهیلات بلاعوض برای جلوگیری از ورشکستگی برخی کارخانجات در دوره‌های مختلف و سیاست پولی که دلار را چاپ و به خارج از مرزهای خود ارسال می‌کند تا پایه پولی کشور آمریکا افزایش نیابد، از جمله سیاست‌هایی است که دولت‌های آمریکا اجرا کرده‌اند و می‌توان آن را همسو با مفهوم اقتصاد مقاومتی دانست. البته این کشور همه توان خود را در بخش مالی و مادیگرایی به کار گرفت.

** سبزی می کارند آلودگی درو می کنند
مینا مولایی در این گزارش می نویسد: از روزی که وزیر بهداشت بصراحت به رسانه‌ها اعلام کرد هنوز هم در حاشیه تهران و البته سه استان دیگر (البرز، آذربایجان غربی و کرمانشاه)، آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب انجام می‌شود،‌ مدت زیادی نمی‌گذرد. اتفاقی تلخ که حسن قاضی‌زاده‌هاشمی آن را با صفت «خیلی بد» همراه کرد و از همه خواست بحث آب‌های آلوده و آبیاری محصولات با فاضلاب را به صفر برسانند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا صبح یک روز زمستانی روانه جنوب تهران شویم؛ همانجایی که هنوز در دنیای آمارها، جزو 2400 هکتار زمین کشاورزی است که با فاضلاب آبیاری می‌شود. جایی در حاشیه بزرگراه بهشت زهرا، بعد از پل شهید صنیع‌خانی؛ شهرکی 15 هزار نفری به اسم رسالت. رفتیم که ببینیم فاضلاب جایی در چرخه غذایی مردم دارد یا نه! رفتیم و دیدیم که مدت‌هاست، ریحان، تره، چغندر و بامیه می‌خوریم با طعم لش‌آب و بوی فاضلاب.

** جایی برای کشف دوباره علم
در این گزارش که به قلم سپیده شعرباف منتشر شد، می خوانیم: موزه‌ها و مراکز علم فضایی تعاملی برای برقراری ارتباط عموم جامعه با موضوعات علمی به شمار می‌روند. موزه علم علاوه بر نمایش ابزارها و وسایل علمی، هدف ایجاد تفکر علمی در بازدیدکننده را دارد. به این ترتیب یک موزه علم فقط جایی برای نمایش دستاوردهای علمی نیست و برنامه‌های تعاملی متنوعی در قالب نشست‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های علمی در چنین فضایی برگزار می‌شود. همایش علم و عامه یکی از برنامه‌های علمی است که با هدف ترویج علم و گسترش شیوه‌های آموزشی به میزبانی موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

** «نا» واردات
محمدحسین علی‌اکبری در این گزارش می نویسد: یکی از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تخصیص بهینه منابع برای واردات است؛ اما آمار هشت ماهه گمرک از فهرست بلندبالای کالاهای غیرضروری وارداتی خبر می‌دهد. این‌ که منابع ارزی کشور برای ورود چه کالاهایی تخصیص می‌یابد در حیطه اختیارات دولت است و کوتاهی‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته، نشان می‌دهد مدیریت واردات، رها شده است. مطابق آمار گمرک، در سال جاری کالاهایی مانند لباس زیر زنانه، لباس زیر مردانه، اسپرم گاو، انواع شمع‌های تزئینی، فرآورده‌های زیبایی و آرایشی و سوپ و آبگوشت وارد کشور شده است. چندی پیش اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور در خصوص تولید و صادرات گفت که ما تنها در تولید قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش تخصص داریم، اما گویا در این زمینه نیز موفق نبودیم و حتی سوپ و آبگوشت و ... را هم از خارج تامین می‌کنیم.

* گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: سیده مریم سیدان** انتشاردهنده: فاطمه قناد قرصی
پژوهشم**9368**2002

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جام جم: آمادگی تهران برای نقش آفرینی بیشتر در عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..