تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماه پیروزی ترامپ

آمارهای رسمی نشان می‌دهد پیروزی انتخاباتی "دونالد ترامپ" موجب کاهش چشمگیر حجم مبادلات تجاری میان ایران و آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار آمریکا در وبسایت رسمی خود اعلام کرد در ماه نوامبر و همزمان با پیروزی انتخاباتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، حجم مبادلات تجاری این کشور و ایران به یک پنجم کاهش یافت.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نوامبر 2016 با نزدیک به 80 درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن به 9.7 میلیون دلار، رسید.

دونالد ترامپ از اول بهمن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. به موجب توافق هسته‌ای، برخی محدودیت‌ها در تجارت آمریکا با ایران از جمله تحریم صادرات فرش و پسته ایران به آمریکا لغو شده؛ اما آمارها نشان می‌دهند پیروزی انتخاباتی ترامپ بر مبادلات تجاری دو کشور تاثیر منفی داشته است.

در حالیکه مبادلات تجاری ایران و آمریکا در اکتبر 2016 به 51.5 میلیون دلار رسیده بود، این رقم در نوامبر از 9.7 میلیون دلار فراتر نرفت.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، صادرات آمریکا به ایران در نوامبر 2016 نسبت به ماه قبل از آن به یک ششم کاهش یافت و به 6.5 میلیون دلار رسید. آمریکا در اکتبر این سال 37.6 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آمریکا از ایران نیز در نوامبر 2016 نسبت به ماه قبل از آن یک چهارم شده و به 3.2 میلیون دلار رسید. واردات آمریکا از ایران در ماه قبل از آن 13.9 میلیون دلار اعلام شده بود.

طبق اطلاعات مرکز آمار آمریکا، واردات آمریکا از ایران در 11 ماه نخست سال 2015 صفر بود؛ اما در مدت مشابه سال بعد (2016) به 79.2 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ماه پیروزی ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..