تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرکت قطعه سازان در مسیر ارتقای کیفیت

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: تولید قطعات خودرو در داخل کشور از نظر کمی و کیفی در مسیر رشد قرار گرفته است.

به گفته قطعه سازان این صنعت طی سال های گذشته روند روبه رشدی داشته و اگر عوامل بیرونی همچون واردات بی رویه محصول بی کیفیت و نوسانات قیمتی کنترل شود  تولیدکنندگان می توانند نیاز داخلی را تامین کنند.

بر اساس این گزارش نظارت اندک در کنترل کیفیت قطعات خودرو موجب شده تا افراد سودجو  اسباب بی اعتمادی مردم را با عرضه محصولات بی کیفیت خارجی در سطح بازار فراهم کنند. محمد رضا نجفی‌منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   در ارتباط با وضعیت کمی و کیفی تولیدات داخلی تصریح کرد:   قطعات خودرو تولید داخل در سال جاری از نظر کمی و کیفی در مسیر رشد قرار گرفته است.  عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان وضعیت تولیدکنندگان این حوزه را چنین تشریح کرد: برخی قطعه سازان داخلی با بهره گیری از ساختاری سازمان یافته و دانش و فناوری مدرن در مسیر حضور در بازارهای جهانی و در کنار شرکت های بزرگ و صاحب نام بین المللی قرار دارند.

وی در ادامه افزود: برای آگاهی و اطمینان از کیفیت قطعات خودرو، افراد باید اقدام به خرید محصولات شناسنامه دار کنند.

نجفی منش همچنین عنوان کرد: جریانات سیاسی موجود اثرات مستقیمی بر تولیدات داخلی کشور داشته که با برنامه ریزی و رفع این مشکلات می توان بهره وری صنعت قطعه سازی را نیز افزایش دهیم.

بی اعتمادی مردم به بازار لوازم یدکی

سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، تصریح کرد: کیفیت نامناسب محصولات برخی از تولیدکنندگان قطعات خودرو بی اعتمادی مشتریان نسبت به تولیدات داخلی را به همراه داشته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اهمیت بالای امنیت سرنشینان خودرو بیان کرد: ارزیابی کیفیت قطعات توسط خودروسازان  امری بدیهی است اما در سال های اخیر شاهد نظارت اندک خودروسازان در بخش کنترل کیفیت قطعات بوده ایم.

مقدسی با اشاره به بی برنامگی برخی قطعه سازان ادامه داد: تولیدات قطعه سازان باید در راستای پیشرفت  و در قالب ساختاری سازمان یافته برای ارتقای سطح کیفی و ایجاد بازار رقابتی حرکت کند. وی همچنین افزود: کارخانه های تولید قطعات داخلی از نظر سطح کیفی از وضعیت مساعدتری نسبت به سال های گذشته برخوردار هستند اما هنوز به استاندارد مورد نظر دسترسی پیدا نکرده اند. مقدسی با اشاره به گلایه اکثر مردم مبنی بر سهولت در سرقت برخی قطعات خودرو بیان کرد: برنامه ریزی برای رفع این نقص باید در دستور کار آینده قطعه سازان قرار گیرد تا ایمنی و کیفیت قطعات در حد قابل قبولی برای مشریان محقق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان به پتانسیل تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: حمایت و نظارت دولت در این بخش و همچنین ایجاد ثبات در قراردادها و پرداخت به موقع مطالبالت از سوی خودرو سازان، موجب افزایش سطح کمی و کیفی قطعات خودرو در کشور خواهد شد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرکت قطعه سازان در مسیر ارتقای کیفیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..