تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساحل پاتارا جاذبه ای پرطرفدار در ترکیه+تصاویر

برای آشنایی بیشتر باساحل پاتارابا ما همراه شوید

ساحل پاتارا

ترکیه که به یکی از مراکز گردشگری محبوب خصوصا میان گردشگران ایرانی تبدیل شده است، مکان‌های زیادی برای گردش و تفریح دارد. ساحل پاتارا که بزرگترین ساحل در ترکیه و شمال مدیترانه است، ساحلی زیبا و پر از آرامش است که دیدن آن تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر باساحل پاتارابا ما همراه شوید.

ساحل ۱۲ مایلی و دست‌نخورده‌ی پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه است. این ساحل یک دست ماندن و توسعه نیافتن خود را مدیون باقی‌مانده‌های شهری قدیمی در این قسمت و همچنین تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها است که از ۴۰ میلیون سال پیش در این ساحل رخ می‌داده است.

تاریخچه

 ساحل پاتارا جاذبه ای پرطرفدار در ترکیه

این ساحل قرن‌ها پیش از میلاد مسیح پیدا شد و به سرعت به عنوان بزرگترین بندر لیکیه شناخته شد. معبد آپولو که در اینجا قرار دارد، سالانه افراد زیادی را برای زیارت و همچنین بازدید به خود جذب می‌کند.

دیدنی‌ها

این ساحل با دید زیبا و منحصر به فرد خود و همچنین امکان شنا محلی مناسب برای سفر میان گردشگران شناخته می‌شود. از آنجایی‌که این ساحل در میان یک پارک ملی قرار دارد، گونه‌های مختلف پرندگان در آن دیده می‌شود و لاک‌پشت سرخ که گونه‌ای در حال انقراض نیز است، در این‌جا تخم‌گذاری می‌کند. همچنین به دلیل وجود لاک‌پشت‌های در حال انقراض، این منطقه به شدت در معرض مراقبت و نگهداری است و به همین دلیل تغییرات زیادی در آن به وجود نیامده است. در ماه‌های می تا اکتبر، این ساحل از ساعت ۶ عصر بسته است تا مکانی آرام برای لاک‌پشت‌ها به وجود آید و در آرامش تخم‌گذاری کنند.

 ساحل پاتارا جاذبه ای پرطرفدار در ترکیه

این ساحل ۱۲ کیلومتری پوشیده از شن است و انتهای آن به منطقه‌ای کوهستانی می‌رسد. همچنین در گوشه‌ای از آن قسمتی باتلاقی قرار دارد که در گذشته خلیج این ساحل بوده است. این ساحل به عنوان یکی از بهترین ساحل‌های دنیا شناخته شده است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان بزرگترین ساحل شمال مدیترانه نام گرفت. باقی‌مانده‌های تاریخی و زیبا تنها ۱۵ دقیقه تا این ساحل فاصله دارند و حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال نیز شلوغ نیست.

 ساحل پاتارا جاذبه ای پرطرفدار در ترکیه

از آنجایی‌ که این ساحل توسعه نیافته است و جز شنا ورزش آبی دیگری نمی‌توان انجام داد، اینجا همیشه آرام و ساکت است. تنها در پایان جاده‌ی منتهی به ساحل یک کافه وجود دارد که وسایل مورد نیاز برای آفتاب گرفتن را فراهم کرده است.

در سال ۲۰۰۶ دولت تصمیم گرفت ورود به ساحل را با خرید بلیت ممکن سازد و با پرداخت ۱/۵ دلار می‌توانید هم برای ورود به ساحل و هم بازدید از مناطق تاریخی بلیت تهیه کنید.

نزدیک‌ترین استراحتگاه به این ساحل (به غیر از روستای پاتارا)، کالان است که در فصل‌های پر‌گردشگر رفت‌وآمد‌هایی را از کالان به ساحل پاتارا به وسیله‌ی مینی‌بوس که بلیت‌هایی ارزان دارد، ممکن می‌سازد. مینی‌بوس‌ها دقیقا در کنار ساحل توقف می‌کنند.

جام جم

اخبار مرتبط:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساحل پاتارا جاذبه ای پرطرفدار در ترکیه+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..