تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارتر: روسیه با داعش نمی‌جنگند

به گزارش افکارنیوز،

 «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد روسیه با گروه تروریستی داعش در سوریه نجنگیده بلکه گروه‌های «معارض میانه‌رو» را هدف قرار داده است.

کارتر در مصاحبه با نشریه «وال استریت ژورنال» گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اجازه نمی‌دهد واشنگتن و مسکو به درستی در قضیه بحران سوریه همکاری داشته باشند.

وی با ادعای اینکه روسیه هیچ کار مثبتی برای شکست دادن عناصر داعش در سوریه انجام نداده، اظهار داشت: «و استراتژی خنثی کردن اقدامات آمریکا را اتخاذ کرد...اقدامات پوتین برای ازبین بردن نفوذ آمریکا، افزایش یافته است و یکی از راه‌هایی که او موفقیت سیاست‌هایش را ارزیابی می‌کند، نه نتیجه‌هایی که در میدان نبرد بدست می‌آید، بلکه میزان نارضایتی که در دیگر بخش‌های دنیا ایجاد می‌کند، است.»

وزیر دفاع آمریکا به همین دلیل ارتباط با سران روسی را دشوار توصیف کرده و افزود قصد نصیحت کردن دولت جدید را ندارد اما ارزیابی او از رفتار روسیه درباره بحران سوریه و دیگر مسائل، با تحلیل‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا تضاد دارد.

کارتر که بزودی وزارت دفاع آمریکا را ترک خواهد کرد، درباره اقدامات روسیه در سوریه ادامه داد: «آنها به همراه دولت سوریه با معارضان میانه‌رو مبارزه کردند. تمام آنچه که انجام دادند نادرست و لجبازانه بوده و کاملا با چیزی که می‌گویند در تضاد است...سران روسیه به وعده خود برای استفاده نفوذشان جهت تسهیل دوره انتقال قدرت از دولت اسد به دولت میانه‌روتر استفاده نکردند.»

وی همچنین مدعی شد که آمریکا و متحدانش در حال پیروز شدن بر عناصر داعش در سوریه هستند و تصرف شهرهای «موصل» و «الرقه» را بعنوان مراکز داعش در عراق و سوریه، کلید اصلی این پیروزی نامید.

ادعاهای وزیر دفاع آمریکا در حالی است که پیشتر یک فایل صوتی از «جان کری» وزیر خارجه این کشور افشا شده بود که وی در آن اعتراف می‌کرد ایالات متحده شاهد قدرت گرفتن داعش در سوریه بوده و نه تنها کاری برای مقابله با آن انجام نداد بلکه از این مسئله برای سرنگون کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور استفاده کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارتر: روسیه با داعش نمی‌جنگند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..