تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد رابطه با کشورهای مستکبر اشتباهی بزرگ است/بی حجابی زنان و دختران نشانه بی غیرتی مردان است/وضعیت محرومان شهرستان بهمئی به مراتب از گورخوابها بدترند/برخی از مدیران در جلسات از فضای مجازی دل نمی کنند

ساعت: 15:24 منتشر شده در مورخ: 1395/10/17 شناسه خبر: 999636

ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل مختلفی اشاره کردند.

امام جمعه یاسوج: ایجاد رابطه با کشورهای مستکبر اشتباهی بزرگ است

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دشمنان اسلام هرگز با مسلمانان خوب نبوده اند و خوب نخواهند شد، اگر کسی فکر می کند که می توانند با آمریکا، انگلیس و کشورهای غرب رابطه ای خوب داشته باشند خدای عالم می داند که در اشتباه هستند.

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی با توصیه به مردم برای رعایت تقوا، و پرهیزگاری گفت: آلودگی و معصیت که در شان انسان مسلمان نیست گاهی انسان دچار مشکلات بسیار زیادی در زندگی می شود و گاهی نیز انسان در رفاه کامل به سر می برد اما در هر دو حالت انسان نباید طغیان کند و باید از گناه بپرهیزد.

امام جمعه یاسوج گفت: تقوای انسان باید به گونه ای باشد که آن را از بیراهه رفتن نگهدارد تقوایی که انسان را به خدا می رساند.

وی بیان کرد: دنیا مثل مار است و ادم عاقل از دنیا حزر می کند همانطور که انسان عاقل از مار بر حزر است و از دنیا گریزان است.

آیت‌الله  حسینی عنوان کرد: حیف است که انسان عاقل از بهشت غافل شود و بخاطر زندگی دنیا و موقت خود را از بهشت محروم کند ائمه معصوم و پیامبران آمدن و  راه به ما نشان دادند و اینجا عاقل کسی است که خودش را ارزان نفروشد و به راهنمایی های ائمه معصوم توجه کند.

آیت‌الله  حسینی  در بخش دوم خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: رضاخان یکی از انسان های بی اراده و خبیث بود که از طرف آمریکا و اتگلیس ماموریت های در ایران داشت که یکی از آنها از بین بردن دین اسلام و کشف حجاب بود.

وی با بیان اینکه این انسان کاملا ضد ایران بود، گفت: این اجنبی در سال 1314 به دستور انگلیس دست به کشف حجاب از بانوان زد بانوانی که نیمی از جامعه امروز را تشکیل می دهند و بیشتر از مردان مورد توجه خداست چرا که مردان ما از دامان  مادران تربیت می شوند.

امام جمعه یاسوج  با اشاره به اینکه اگر جامعه ای مادران پاک داشته باشیم قطعا جامعه ای خوب و پاک نیز در آینده خواهیم داشت، گفت: رضاشاه نتوانست به هدفش برسند و خیلی زود ورق برگشت.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام هرگز با مسلمانان خوب نبوده اند و خوب نخواهند شد، اگر کسی فکر می کند که می توانند با آمریکا، انگلیس و کشورهای غرب رابطه ای خوب داشته باشند خدای عالم می داند که در اشتباه هستند.

آیت‌الله  حسینی  اظهار کرد: دشمنان اسلام هیچگاه خیر مسلمانان را نمی خواهند و تنها به دنبال منافع مادی و اقتصادی خود هستند و می خواهند بر کشورها تسلط کامل داشته باشند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: کشورهی استکبار جنایت های مختلفی را در کشورهای مسلمان انجام می دهند جناینت هایی که حتی قوم مغول انجام نمی دادند اگر قوم  مغول جنایتی می کرد به نام اسلام نبود آما اینها جنایت هایشان را به  نام اسلام و برای بد نام کردن ان انجام می دهند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به تولد امام حسن عسکری (ع) و اقدامات بزرگی که در زمان امامت خود انجام داد، اظهار کرد: این امام همام به همانند اجداد خود خدمات بزرگی انجام داد و مورد خشم دشمنان واقع شد.

وی به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند دو صفت است که بهتر از این دو خصلت چیزی نیست که یکی اعتقاد به پروردگار و دومین نعمت و خصلت خوب سود داشتن برای برادران مومن است.

****

امام جمعه گچساران: بی حجابی زنان و دختران نشانه بی غیرتی مردان است

امام جمعه گچساران گفت: خیلی از افرادی که زنان و دخترانشان را برای خودنمایی و بدون پوشش و حجاب روانه کوچه و بازار و خیابان می کنند فاقد غیرت هستند، در حالی که غیرت در همه موارد و در بحث دفاع از ناموس دینی و عزت مملکت لازم و ضروری است.

سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت:دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاشند تا از طریق نفاق و نفوذ در داخل کشور به اهداف شوم خود دست یابند که زمان شناسی،دوست شناسی و دشمن شناسی در این برهه بسیار حائز اهمیت است و مردم باید با هوشیاری راه هرگونه نفوذ به  درون مملکت را بگیرند.

وی افزود:دشمنان با انواع حیله ها و ترفندها بدنبال خلع سلاح نظام اسلامی هستند که در این خصوص می طلبد برخی از خواص نسبت به فتنه های دشمنان حواس جمع تر باشند.

امام جمعه گچساران با اشاره به پدیده کشف حجاب در زمان رضاخان پهلوی اظهارکرد:کشف حجاب در سال 1314بدستور رضا خان قلدر و همراه با جنایات و قتل های بسیاری در کشور صورت گرفت که تلاش داشتند زنان ایرانی را نیز مانند زنان غربی بدون حجاب جلوه دهند.

حجازی تصریح کرد:خیلی از زنان ایران با این امر مخالفت کردندو جنایات رضاخان در این مسئله سبب شد تا عده ای از زنان که چندان مقید به اصول دینی نبودند کشف حجاب کنند و در مقابل هم شیرزنان بسیاری بودندکه در برابر جنایات رژیم ایستادگی و مقابله کردند و تن به ذلت ندادند.

وی گفت:افرادی که به حجاب معتقد و پایبند نیستند در واقع نقض ضروریات دین را کرده اند و بوی کفر می گیرندو اینکه بسیار در این خصوص تاکید می شود که حجاب مهم است به این دلیل است که جزءضروریات دین است و نباید به این مسئله کم توجهی کرد.   

حجازی افزود:موضوع  حجاب در حال حاضر در داخل کشورآنگونه  که باید و شایسته است رعایت نمی شود در حالی که فلسفه حجاب مستقیما به غیرت مومنین بر می گردد.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:خیلی از افرادی که زنان و دخترانشان را برای خودنمایی و بدون پوشش و حجاب روانه کوچه و بازار و خیابان می کنند فاقد غیرت هستند، در حالی که غیرت در همه موارد و در بحث دفاع از ناموس دینی و عزت مملکت لازم و ضروری است.

وی  درادامه با اشاره به سالرزو قیام مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی گفت:قیام مردم و حوزه علمیه قم در دی ماه سال 56 به خاطر انتشار مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات نسبت به حضرت امام خمینی (ره)بود که این اعتراض مردم  قم و به تبع آن در سراسر کشور عامل شتاب زای پیروزی انقلاب را در پی داشت.

حجازی در ادامه با اشاره به روند تکمیلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهرستان گفت:در این موضوع با فرماندار شهرستان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی های لازم انجام شده که ادامه پروژه تکمیل مصلای این شهر را در اختیار ستاد نماز جمعه قرار دهند و تلاش کنند با پیمانکار پروژه هر چه زودتر تسویه حساب نمایند تا ستاد نماز جمعه با همکاری مردم مومن گچساران به روند تکمیل مصلی سرعت عمل دهند.

وی درادامه با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری چند تن ازطلاب در بین صلاتین گفت: امامه به عنوان یک مدال و یک مقام برای فرد طلبه است و طلاب به عنوان فرماندهان قرارگاه جنگ نرم باید با قدرت علمی و اخلاقی در مقابل انواع تهدیدات و هجمه های دشمنان مقابله کنند.

وی افزود: مومنین بایدحوزه های علمیه و روحانیت را تقویت کنند چرا که روحانیت سپر حفاظت  از این مملکت است.روحانیت از ملت و مملکت دفاع خواهد کرد و در جنگ های مختلفی که در طول تاریخ اسلام صورت گرفت روحانیت به وسط میدان آمد و از مملکت و اسلام جانانه دفاع کرد.

حجازی تصریح کرد:آن چیزی که مملکت را با اقتدار و عزت به پیش می برد همان روحانیت است.

گفتنی است در بین صلاتین جمعه و عصر به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام 5 تن از طلاب واجد شرایط حوزه علمیه گچساران، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

امام جمعه دهدشت: باید فکری به حال رواج بدحجابی در مدارس کرد

امام جمعه دهدشت گفت: متأسفانه الان شاهد هستیم که در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان چادر از سر دختران دانش آموز برداشته شده است.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دهدشت به هفدهم دی ماه سالروز اجرای کشف حجاب به دستور رضاخان اشاره کرد و گفت: کشف حجاب فاجعه بزرگی بود که هنوز خطرات آن ادامه دارد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه آثار سوء دامن های ناپاک به جامعه سرایت می کند افزود: کشف حجاب به جامعه اسلامی آسیب‌های زیادی وارد کرده است.

حسینی گفت: فحشا و وفساد از نتایج کشف حجاب است که جامعه عمومی اسلام را مورد خطر قرار داد.

وی افزود: متأسفانه الان شاهد هستیم که در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان چادر از سر دختران دانش آموز برداشته شده است.

حسینی  با بیان اینکه چادر یک سپر است و زن بدون حجاب و با آرایش های بزک با عروسک بازی هیچ فرقی ندارد گفت: رواج بدحجابی در مدارس تهدیدی بسیار بزرگ است که باید فکری به حال آن کرد.

امام جمعه دهدشت  با تقدیر از خدمات رسانی کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه در مناطق محروم گفت: از رئیس و همه دوستان هلال احمر که به مناطق محروم توجه دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به سفر خود به همراه کاروان سلامت به منطقه آبریز دشمن زیاری کهگیلویه گفت: مردم این منطقه از امکانات اولیه زندگی برخوردارنیستند و زیبنده نیست پس از۳۷سال از عمرپربرکت انقلاب اسلامی هنوز چنین روستاهایی فاقد امکانات، وجودداشته باشند.

امام جمعه دهدشت گفت دانش آموزان این منطقه بعد از گذراندن دوره ابتدایی به دلیل وضعیت نامناسب آموزشی درس خواندن را رها می کنند.

وی افزود: مسئولان مردم مناطق محروم را دریابند وبرای انها فکر اساسی کنند.

حسینی کمبود آب اشامیدنی،راه ارتباطی ، فضای آموزشی مناسب و برق را عمده ترین مشکلات مردم ذکر کرد.

امام جمعه دهدشت افزود: بعضی از خانه های مردم این روستاها حتی برای گوسفندام هم مناسی نیست و هر لحظه احتمال خرابی این ساختمان ها وجود دارد.

حسینی گفت: یا روستاهای این منطقه را تجمیع کند و خدمات رسانی کنند یا اگر تجمیع نمی‌شوند دولت در همین وضعیت به مردم این مناطق کمک و خدکات رسانی کند.

****

امام جمعه باشت:برخی از مدیران در جلسات از فضای مجازی دل نمی کنند

خطیب جمعه شهرستان باشت گفت: کشور ترکیه، کشوری است که در تمام مسائل به تروریست ها کمک کرده بود ولی الان درون چاهی که خود کنده بود گرفتار شده است.

حجت‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات خداوند توصیه و سفارش کرد و گفت: هیچ پوششی در این عالم بهتر از تقوی الهی نیست و آنچه سبب می شود آبرو و شرف انسان حفظ شود، ارتباط و رفتن به سمت خداست.

وی با اشاره به روز 17 دی ماه و یادآوری دستور کشف حجاب گفت: 17 دی ماه یادآور یک دستور غم انگیری است و آن دستور رضاخان پهلوی جهت کشف حجاب در سال 1314 بود، دستوری که بر اساس آن واجب بود همه کشف حجاب کنند.

خطیب جمعه باشت افزود: مسئله حجاب مربوط به اسلام نیست، اگر تاریخ را بررسی کنیم تاریخچه حجاب به قبل از اسلام و به ادیان دیگر نیز برمیگردد.

عبودی با بیان اینکه، مسئله حجاب یک ضرورت برای مردان و زنان است، تصریح کرد: اسلام اگر به مسئله حجاب بسیار تآکید دارد به واسطه حفظ قداست زن است؛ قداستی که به واسطه آن ارزش زن حفظ شود و این بدان معنی است که در بین ادیان الهی، دین اسلام بیشترن حرمت و جایگاه را برای زنان قائل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه، با حفظ حجاب اسلامی شخصیت زنان حفظ می شود، گفت: دشمنان این مرز و بوم امروزه به واسطه ی ماهواره ها دارند بدحجابی را ترویج می دهند، تا بتوانند بانوان و دختران ما را  بد پوشش کنند و در نهایت به اهداف خود برسند.

وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در تربیت فرزندان نقش زنان از نقش مردان بالاتر و مهمتر است؛ چون این زنان هستند که در جامعه فرزندان مومن تربیت می کنند، فرزندانی که همانند امام خمینی (ره) یک جامعه را نجات می دهند.

خطیب جمعه باشت بیان کرد: الان دوران رضاخان نیست، دوران نظام اسلامی است حاکمیت، حاکیمت اسلام است و در راس آن ولایت وفقیه است، آیا وضعی که امروز ما داریم قابل قبول است؟ ایا وضع ما در  دانشگاه ها، مدارس، کوچه و بازار و محافل و عروسی هایمان زیبنده نظام اسلامی و مسلمین است؟ آیا در این جهت نباید عرق شرم بریزیم؟ آیا بعضی ها روی رضا خان را سفید نکرده اند؟

عبودی گفت: آنچه که لازم است بدانیم این است که در این زمینه دشمن حمله را آغاز کرده و خوب دارد پیش روی می کند، نباید از واقعیات فرار کنیم.

وی با بیان اینکه، در بعضی از شهرها و خیابانهایمان وضعیت پوشش و حجاب به حد بحران رسیده است، تصریح کرد: علت باید بررسی شود، قطعا علت آن فقر و مسائل اقتصادی، تورم و  معشیت نیست که بخواهیم بهانه کنیم،  علت را باید جاهای دیگر جوایا شویم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام یعنی حجاب، پوشش و عفت و این در وصیت نامه اکثر قریب به یقین شهدا آمده است که خواهران من حجاب را رعایت کنید.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته شهرستان باشت به تحولات منطقه اشاره کرده و گفت: در سوریه و عراق به حمدلله پیروزی های خیلی خوبی حاصل شده است.

وی در ادامه مسائل کشور ترکیه را بازگو کرد و افزود: کشور ترکیه، کشوری است که در تمام مسائل به تروریست ها کمک کرده بود ولی الان درون چاهی که خود کنده بود گرفتار شده است.

عبودی گفت: این پاسخ کسانی است که می گویند چرا ایران به سوریه و عراق کمک می کند؟ اولاً، کمک کردن به مسلمانان در هر جای جهان وظیفه دیگر ملت های مسلمان است و نکته مهمتر این است که در واقع ما به امنیت خود کمک می کنیم دشمن را در بیرون از خاک های ایران زمین گیر کرده ایم و این یعنی امنیت.

امام جمعه باشت در قسمت دیگری از سخنان خود به اهمیتف محاسن و مضررات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی، فضای گسترده ای است که نمی توان از آن فرار کرد و در دسترس همه مردم است ولی انچه که مهم است، اینکه مردم باید هشیار باشند، جوانان باید بیدار باشند که این فضا علاوه بر محاسن خود دارای ضررهایی است.

این استاد حوزه و دانشگاه اولین ضرر فضای مجازی را، اتلاف وقت دانست و بیان کرد: در آماری که دیدم هر نوجوان و جوان ایرانی روزانه 9 ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می کند، این یک خطر است، مگر ما چقدر زمان داریم که 9 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را اینگونه صرف کنیم.

وی افزود: الان در بیشتر خانه ها هر نفر یک گوشی دارد وهرکس سرگرم گوشی خودش است، این موارد به جلسات اداری که در آن باید تصمیمات مهمی برای زندگی مردم گرفته شود نیز سرایت کرده است که باید کنترل و مدیریت شود.

عبودی در پایان، عصبی شدن، ناآرامی و پرخشاگری، افت تحصیلی و کاهش بازدهی کار در بین شاغلین را از دیگر مضرات فضای مجازی دانست.

****

امام جمعه چرام: قرار بود با توافق برجام وضعیت اقتصادی و معیشتی تغییر کند نه اینکه دلار افزایش یابد

امام جمعه چرام گفت: بانکهای بزرگ دنیا با بانکهای ایرانی به خاطر ترس از تحریم آمریکا با ما معامله نمی کنند؛قرار بود با توافق برجام وضعیت اقتصادی و معیشتی تغییر کند اما ما مشاهده گر قیمت دلار تا مرز 42 هزار ریال هستیم .

حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرد که منافق کسی است که راهی مخفیانه و مرموز داشته باشد تا هنگام خطر فرار کند .

وی افزود :زبان ،ترجمه کننده دل است و اگر راه این دو از یکدیگر جدا شود، نشانه ی نفاق است .ما می دانیم که یک انسان منافق از سلامت فکر و روح برخوردار نیست .

حجت السلام افشار اظهار کرد:انسان دروغگو گفتارش متفاوت با کردارش است چرا که یکی از آسیب های انسان دروغگو عدم اعتماد دیگران به اوست .

خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اندیشه های انقلابی رویکردی دینی و مکتبی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب ،تعمیق اندیشه های انقلابی با رویکرد دینی و مذهبی بوده است؛ ما با این راه بارها توانسته ایم بر معادلات دنیا تاثیر بگذاریم .

وی افزود :امروزه در حالی اقتدارجمهوری اسلامی توازن مهندسی دنیا را بهم زده است که تا پیش از پیروزی انقلاب ما اجازه ی بیان حرف هایمان را در سازمان ملل نداشتیم .

امام جمعه چرام با اشاره به نتیجه ی صلح با آمریکا گفت :قبل از انقلاب قانون کاپیتالاسیون در این مملکت جاری میشد اما لغت و منابع ما را به غارت می بردند و این نتیجه ی صلح با آمریکا بود .

وی افزود :اما بعد از انقلاب ملت آزاده ای شدیم که با تصمیم گیری های خودمان در بسیاری از جهات همچون انرژی هسته ای ، پزشکی و غیره پیشرفت های خوبی داشته ایم .

افشار اضافه کرد :یکی دیگر از دستاوردهای ما ندادن یک وجب از خاک کشورمان به دشمنان بود و همچنین یکی دیگر نیزرقم خوردن آزادی شهر حلب در سوریه توسط جوانان انقلابی می باشد.

حجت الاسلام افشار به توافقات اخیر ما با آمریکا اشاره کرد و گفت : آقای اوباما قرار بود قانونی را که در کنگره سازمان مبنی بر تحریم مجدد 10 ساله ی ایران بود،لغو کند اما این امر عملی نشد.

وی افزود: بانکهای بزرگ دنیا با بانکهای ایرانی به خاطر ترس از تحریم آمریکا با ما معامله نمی کنند. قرار بود با توافق برجام وضعیت اقتصادی و معیشتی تغییر کند اما مامشاهده گر قیمت دلار تا مرز 42 هزار ریال هستیم .

افشار در بخش پایانی سخنرانی خود خاطر نشان کرد : تفکر انقلابی دنبال کنند ی اقتصاد مقاومتی می باشد که این تفکر بیانگر عدم اعتماد به آمریکا است .

****

امام جمعه لیکک: وضعیت محرومان شهرستان بهمئی به مراتب از گورخوابها بدترند

امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر اینکه در شهرستان بهمئی محرومانی هستند که از گورخوابها وضعیت بدتری دارند، گفت:رسانه ها باید برای رسانه ای شدن موضوع تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه های امروز به  بحث داغ و اول فضای مجازی کشور در روزهای اخیر پرداخت و گفت: در چند روز گذشته بحثی به نام گورخواب ها مطرح شد، هر چند نباید این موضوع به این شکل رسانه ای و فراگیر می شد اما لازم است مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

این مسئول مذهبی تصریح کرد: در شهرستان بهمئی کسانی داریم که وضعشان به مراتب از گورخواب ها بدتر است.

وی گفت:هر چند سایت خبری و خبرنگاران صدا و سیمای شهرستان تلاشهایی در این زمینه داشتند اما تبدیل شدن این وضعیت به مسئله رسانه ای بیشتر کار می برد.

افروغی خاطرنشان کرد:وضعیت هایی که بنده با چشمان خودم از مردم شهرستان از روستای پهنوک گرفته تا شهر لیکک مشاهده کردم بدتر از وضعیت گورخواب هاست.

وی افزود: ما در شهرستان بهمئی به صورت وسیع این وضعیت را داریم ؛کمیته امداد شهرستان به خاطر محدودیت در خدمت رسانی بسیاری از محرومان شهرستان را از گردونه خدمات خود خارج می کند.

امام جمعه شهر لیکک در بخش دیگری از خطبه های امروز با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان بسیجی در هفته گذشته، گفت: همراهی علم با آرمانهای انقلاب است که می تواند زمینه ساز الگو سازی ایران در جهان شود.

افروغی افزود:آرمانهای بزرگ امام و انقلاب هم همین صدور انقلاب به سراسر جهان بود و اینکه سنگرهای جهان یکی پس از دیگری توسط اسلام فتح شود.

افروغی با تحلیلی از وضعیت کنونی ناامنی در کشور ترکیه، گفت: ترکیه کشوری بود که با سیاستهای غلط مسئولان خود و همدستی با غرب در سالهای اخیر نا امنی هایی در منطقه به وجود آورد .

وی خاطرنشان کرد:ترکیه در چاه خود کنده ای به نام داعش در حال غرق شدن است، ما از این وضعیت ناراضی هستیم  که عده ای بی گناه از مسلمانان و مسیحیان دارند به خاک و خون کشیده می شوند ،امیدواریم مسئولان ترکیه ای سر عقل بیایند.

خطیب جمعه شهر لیکک در ادامه با گرامیداشت سالروز قیام 19دی ماه مردم قم، گفت:بعد از شهادت مشکوک سید مصطفی خمینی(ره) مراسمات مختلفی در سراسر کشور برگزار شد  ومقاله ای با نام مستعار احمد رشیدی مطلق با دخالت و در روزنامه اطلاعات زمان شاه منتشر شد.

افروغی تصریح کرد: در این مقاله که بی حجابی را ترویج می داد ، به امام  توهین شد که مردم سراسر کشور به آن  واکنش نشان دادند و اولین بار مردم شهر قم در 19دی ماه سال 42به صورت گسترده به میدان آمدند که توسط رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند که منجر به تظاهرات بعدی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل ر مورد قیام 19 دی ماه مردم قم، گفت: اگر قیام 19دی ماه مردم قم نبود سرنوشت انقلاب به زودی به دست ما نمی رسید.

افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز به بررسی یاد مرگ و آثار آن در زندگی اشاره کرد و گفت: طبق احادیث، آیات و روایات یاد مرگ برای هر انسانی ضروری است.

افروغی در پایان گفت: ابن ابی الحدیدی از امام علی(ع) نقل می کند که ایشان مردم را به پیوستگی  یاد مرگ توصیه فرمود و تاکید داشتند که چگونه به چیزی که یک لحظه از یاد شما غافل نمی شود ، غفلت می کنید.

***

امام جمعه لندهتغییر سبک زندگی و الگو گرفتن از شبکه های ماهوراه ای مصداق عینی نفوذ است

امام جمعه شهرستان لنده گفت: تغییر سبک زندگی و الگو گرفتن خانواده ها از شبکه های ماهواره ای خطری جدی است که متاسفانه در برخی از خانواده های متدین ایرانی نفوذ کرده است.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل امام  جمعه شهرستان لنده در خطبه های نمازجمعه این شهرستان ضمن تاکید بر رعایت قسط و عدالت در جامعه اظهارکرد: یکی از مباحث مهم در تصمیم گیری ناعادلانه وجود لقمه حرام در سفره ما است که تا مادامی که این لقمه ناپاک باشد نمی توانیم تصمیمی الهی و برپایه عدالت بگیریم.

وی در ادامه به دیدار جمعی از دانشجویان ونخبگان بسیجی با مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: در دیدار جمعی از دانشجویان ونخبگان بسیجی با مقام معظم رهبری محورهای بسیار ارزنده ای از سوی معظم له مطرح شد که هم مسئولان و هم دانشجویان باید این نکات را سرلوحه کار خود قراردهند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از این محور ها لزوم شکرگذاری دانشجویان نخبه از این همه استعداد و توانایی است که باعث شد امروز شما در بهترین جایگاه علمی قرارگیرد.

وی تاکیدکرد: تلاش و حرکت برای کسب موفقیت ها و حرکت مداوم علم اندوزی بدون توقف از دیگر محورهای این دیداربود که خطاب به دانشجویان و مسئولان دانشگاه های کشور عنوان کردند.

محمودی اصل اظهارکرد: پیشرفت علمی کشور باید در جهخت خدمت به مردم و آحاد مختلف جامعه باشد نباید از این همه پیشرفت برای قتل و کشتار ملت های بیگناه استفاده شود.

خطیب جمعه شهرستان لنده در ادامه گفت: بنیان تمدن غرب به دلیل فاصله گرفتن از معنویات در حال فروپاشی است و لازم است علم و معنویت در کنار هیم باشند تا خدشه ای به هردو وارد نشود.

وی اظهارکرد: نسل جوان ما نسلی مومن و انقلابی هستند که باید از ظرفیت و توانایی آنان در جهت فتح قله های موفقیت تلاش کنند و لازمه این موفقیت کسب معنویت است.

خطیب جمعه لنده در ادامه به سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد وگفت: دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) به دلیل اینکه دشمنان به خوبی می دانستند که بعد از این امام آخرین ذخیره امامت حضرت بقیه الله(عج) است این امام بزرگوار را از 15سالگی به زندان انداختند.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع) در طول دوران زندگی اش بیش از 240نفر شاگرد خاص تربیت کرد و مباحث و مفاهیم دین اسلام و شیعه را به جهان ابلاغ و اطلاع رسانی می کردند.

محمودی اصل خاطرنشان کرد: هدایت و اصلاح امت اسلام در آن شرایط سخت کاری دشوار بود که این امام بزرگوار با همکاری یاران صدیقش توانست رسالت خطیر انبیاء الهی را ابلاغ کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: وجود مقدس آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در قم باعث تبدیل شدن این شهر به مرکز ترویج علوم اسلامی در جهان شد.

وی تاکیدکرد: به خاطر وجود نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)در ایران است که زنان ما با الگوی برداری از سیره و روش این بانوی بزرگوار امروز بانوانی عفیف و پاکدامن داریم.

محمودی اصل اظهارکرد: زنان کارخانه انسان سازی هستند که مهمترین رسالت آنان تربیت انسان های وارسته و صالح را در جامعه برعهده دارند و اگر هم موفقیتی باشد ناشی از همین تربیت است.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: تغییر سبک زندگی و الگو گرفتن خانواده ها از شبکه های ماهواره ای خطری جدی است که متاسفانه در برخی از خانواده های متدین ایرانی نفوذ کرده است.

وی گفت: دشمن هموراه به دنبال نفوذ فرهنگی و کشف حجاب دختران و همسران ما است و این را باید به منزله زنگ خطری جدید احساس کنیم.

خطیب جمعه شهرستان لنده با اشاره به سالروز قیام 19دی مردم قم گفت: یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی قیام 19دی ماه مردم قم در مبارزه علمی و عملی با رژیم منحوس پهلوی بود که بعداً همین قیام زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی گفت: همه ما باید باورداشته باشیم که رمز پایداری انقلاب اسلامی در قیام19دی، 9دی و سایر مناسبت های ملی و مذهبی است.

****

امام جمعه سی سخت: اختلافات بین قوا تنها موجب یاس مردم می شود

خطیب جمعه سی سخت خاطر نشان کرد: مشکلات کشور در سایه وحدت قابل حل است و این که سران کشور اختلاف داشته باشند مشکلی حل نمی شود.

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد خطیب جمعه  سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سی سخت گفت :کسب تقوا و قرار گرفتن در زمره متقین نیازمند تحمل زحمت است که قران کریم یکی از این راهکارها را عبادت معرفی کرده .

وی بیان کرد:یکی از راههای رسیدن به تقوا و قرار گرفتن در جرگه متقین عبد شدن است و رسیدن به تقوا یعنی رسیدن به همه فضایل.

امام جمعه سی سخت به زمین و زمان به عنوان دو گواه بر اعمال انسان در آیات شریفه قرآن اشاره کرد و گفت :اینگونه نیست که تصور کنیم اعمال ما در نظام افرینش گم میشود بلکه خودمان فراموش میکنیم.

مصباح نژاد با بیان اینکه زمین از آنچه بر پشتش انجام داده ایم گواهی میدهد افزود: انسان با مراقبت و محاسبه اعمال خود باید مراقب باشد در مسیر ذات اقدس الهی حرکت کند تا به سعادت برسد.

خطیب جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مدال اوران دانشگاه صنعتی شریف و بیانات رهبر انقلاب در این دیدار اشاره کرد و گفت باید از جناح بندی و سیاسی بازی ها اجتناب شود و آینده کشور به دست نخبگان سپرده شود ،وی خاطر نشان کرد:باید در حل مشکلات کشور و برای برون رفت مشکلات از نخبگان استفاده شود و نخبگان محور تصمیم گیری باشد.

امام جمعه سی سخت به سالروز توطعه کشف حجاب رضا خانی اشاره کرد و گفت :غرب با ابزاری کردن زن بزرگترین توهین به زنان و بشریت را روا داشته و زنان باید بدانند فرهنگ برهنگی از توطعه های غرب برای ریشه کنی بنیان خانواده ها است.

مصباح نژاد با اشاره 19 دی ماه سالروز قیام مردم انقلابی قم که در دفاع از حریم مرجعیت قیام کردند ابراز کرد :این قیام در نهایت با خون آبیاری شد.

خطیب جمعه سی سخت خاطر نشان کرد: مشکلات کشور در سایه وحدت قابل حل است و این که سران کشور اختلاف داشته باشند مشکلی حل نمی شود. امام جمعه سی سخت تصریح کرد: اگر مسوولان بلند پایه اختلاف داشته باشند موجبات یاس مردم فراهم می آید .وی ادامه داد :در این مملکت تنها اراده انقلابی و شبانه روز برای حل مشکلات وجود ندارد وگر نه همه ظرفیتها توانمندی ها مهیا است.

****

امام جمعه مارگون: عده ای در کشور درصدد ترویج تفکر رضاخانی هستند

امام جمعه مارگون با اشاره به مسئله اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان گفت: بی تردید پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام توطئه حذف حجاب بود.

حجت الاسلام رحم الله خواجه پور امام جمعه مارگون در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مارگون که در محل مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد بیان کرد: آزار و اذیت مردم فقط به این نیست که همسایه ای باصدای بلند همسایه اش را اذیت کند؛ نمونه ای از روشهای اذیت کردن است ولی ممکن است راننده ای با بوق زدن بی جا و یا با نخاله های ساختمانی که بر سر راه مردم ریخته است باعث آزاد و اذیت شود.

امام جمعه مارگون گفت: درعروسی ها مزاحمت های زیادی برای همسایه ها ایجاد می شود؛ ازجمله صدای موسیقی تا دیروقت و بوق زدن های بی جا در خیابان توسط جوانان باعث مردم آزاری می شود.

خواجه پور به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: دولت موظف است به مصوبه مجلس شورای اسلامی جهت متوقف کردن برجام عمل کند.

وی گفت: دشمنی همچون آمریکا دوست دارد کسانی زمام دار دولت جمهوری اسلامی شوند که دست نشانده ی خودشان مثل رژیم منحوس پهلوی باشد.

خواجه پور گفت: آمریکای جنایتکار حاضراست مقابل ایران زانو بزند به شرطی که واژه جمهوری اسلامی حذف شود.

خواجه پور گفت: بهترین راه مقابله با بحران اقتصادی محقق کردن اقتصاد مقاومتی است که باید دولت در این زمینه تلاش کند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری درجمع نخبگان و بسیجیان اشاره کرد و گفت: هرجا نظام اسلامی ضربه خورد به این دلیل بود که در بدنه این نظام نیروه های غیر مومن، غیر متعهد وغیرانقلابی قرارگرفت است که این کار جامعه اسلامی را به انحطاط و انحراف می کشاند.

* پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام توطئه حذف حجاب بود

خواجه پور به مسئله اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: بی تردید پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام توطئه حذف حجاب بود.

امام جمعه مارگون گفت: مهمترین عامل پیدایش کشف حجاب سفر رضاشاه به ترکیه بود که این سفر او را در ترویج بی حجابی تقویت کرد که بعد ازاین سفر قانونی درسال۱۳۱۴تصویب شد که زنان ودختران باید از چادر و روسری و روبند محروم ومنع شوند.

خواجه پور گفت: امروزعده ای در کشور درصدد ترویج تفکر رضاخانی هستند که ترویج این تفکرات خیانت به نظام اسلامی است.

وی گفت: برخی مسئولین خدمت به مردم را فقط جاده و ساخت وسازها می دانند و می گویند جاده زیر مجموعه برنامه های فرهنگی است ولی ازهمین افراد اگر سوال شود که درقبال رفع مشکلات و بدعت های دینی چه کرده اید جوابی ندارند چون که مردم به وضوح تشدد معضلات اجتماعی را می بینند.

خواجه پور گفت: مسئولین چاره ای برای رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی و در راس چاره ای برای جلوگیری از بدعت ها دردین وبدرفتاری های دینی بیاندیشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد رابطه با کشورهای مستکبر اشتباهی بزرگ است/بی حجابی زنان و دختران نشانه بی غیرتی مردان است/وضعیت محرومان شهرستان بهمئی به مراتب از گورخوابها بدترند/برخی از مدیران در جلسات از فضای مجازی دل نمی کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..