تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زاویه‌های نادرست بدن که با 16 &#

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره عوارض اضافه وزن بر روی زانوها و دیگر ارگان‌های بدن اظهار داشت: از نظر بیومکانیک وقتی افراد با سر صاف و مستقیم و روی گردن راه بروند یک وزن مشخصی بر گردن وارد می‌شود ولی اگر تا 60 درجه خم شود تا 16 برابر نیز وزن بیشتر سر به گردن وارد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای خانم‌هایی که در منزل کار می‌کنند وقتی کمرشان را خم می‌کنند اگر از قسمت زانو بنشینند و چیزی را بردارند یک وزن به بدن و دیسک‌شان فشار وارد می‌شود ولی اگر کمر را خم کنند به گونه ای که بیشتر از 90 درجه خم شوند تا 13 برابر وزن بدنش به دیسک‌های بین مهره ای‌شان فشار وارد می‌شود، بنابراین رعایت این موارد همان اصلاح سبک زندگی است.

محسنی بندپی در ادامه گفت: اینگونه فشارها بر زانوها نیز اینگونه است، مهمترین فاکتوری که گیرنده فشار است عضلات هستند، اگر عضلات قوی تری باشند فشار کمتری به زانو وارد می‌شود ولی اگر عضلات ضعیف تری داشته باشیم نیرو عبور می‌کند و مفاصل را خورد می‌کند، حال اگر روی یک سطح صاف راه برویم یک فشار به زانو وارد می‌شود ولی زانو به محض اینکه زاویه می‌خورد - بسته به میزان زاویه - فشار نیز تغییر می‌کند، به طوریکه در دستشویی‌ها بیشترین فشار به زانو وارد می‌شود، بنابراین یکی از علت‌های آرتروز پیش رونده زانو در ایران استفاده از دستشویی معمولی است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی خاطرنشان کرد: بنابراین اضافه وزن هم در همه این جریانات فشار را بیشتر می‌کند، مثلاً اگر روی سطح صاف راه بروید و 10 کیلو اضافه وزن داشته باشید به اندازه 10 کیلو به هر زانو فشار وارد می‌شود اما اگر زانو زاویه بخورد این 10 کیلو به وزن بدن اضافه می‌شود و ضریب می‌خورد؛ و آن وقت فشار چندین برابر می‌شود، به همین خاطر هم اکنون می‌بینیم که آرتروزها خیلی زودتر سراغ مردم آمده‌اند.

انتهای پیام/

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تسنیم در تلگرام شوید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زاویه‌های نادرست بدن که با 16 &#»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..