تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




85 میلیون متر مکعب از تولید گاز ایران گم شد!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بیژن زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان ضمن آنکه تولید گاز در پیش از سال 92 را افتضاح خواند گفت: تولید گاز کشور هم اکنون 730 میلیون متر مکعب است.

اول باید گفت،تولید گاز در سالهای قبل از 92 با حجم گازرسانی انجام شده در کشور متعادل بود و با آن شرایط که ترکمنستان به دلایل سیاسی هر از گاهی اقدام به قطع گاز صادراتی خود به ایران می کرد اما گاز رسانی به صورت پایدار در تمام کشور صورت می گرفت و صادرات گاز به ترکیه نیز با آن شرایط انجام می شد.

فارغ از این بحث، موضوعی که موجب نگارش این گزارش شد آمار تولید 730 میلیون متر مکعب گازی است که وزیر نفت ارائه کرده است.

اگر به آمار وزیر نفت به عنوان عالیترین مقام صنعت نفت در تولید گاز کشور استناد کنیم باید گفت با این شرایط حدود 85 میلیون متر مکعب از تولید گاز ایران ناپدید شده است.

براساس آمار و اطلاعاتی که محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت‌‌وگازپارس از تولید گاز پارس جنوبی در سالروز تشکیل این شرکت در جمع خبرنگاران ارائه کرد تولید گاز شیرین از میدان گازی پارس جنوبی با احتساب تولید گاز از فازهای 20 و 21 هم اکنون 515 میلیون متر مکعب است که به گفته این مقام مسؤول تا پایان سال تولید گاز از این میدان مشترک به 550 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

از طرف دیگر به گفته سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی پیش از قطع واردات گاز از ترکمنستان تولید گاز شیرین در این شرکت روزانه 254 میلیون متر مکعب بود که در یک هفته اخیر به گفته محسن پاکنژاد معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تولید گاز شیرین در این شرکت به 300 میلیون متر مکعب رسیده است.

که با این حساب هم اکنون در مجموع روزانه 815 میلیون متر مکعب گاز در کشور باید تولید و به خطوط سراسری برای مصرف در بخش های مختلف تزریق شود.

که اگر آمار ارائه شده از سوی وزیر نفت به دلیل اطلاعات دقیق تر صحت داشته باشد، باید از مسؤولان صنعت نفت پرسید که 85 میلیون متر مکعب از تولیدات گازشیرین کشور کجاست؟

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/48XF1G



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «85 میلیون متر مکعب از تولید گاز ایران گم شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..