تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لایحه بودجه سال 96 شهرداری تا پایان دی‌ تقدیم شورا می‌شود

ناصر امانی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم درخصوص  زمان تقدیم لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران به شورای شهر گفت: به لحاظ قانونی تا پایان دی‌ فرصت داریم تا لایحه بودجه سال 96 شهرداری را به شورای شهر تحویل دهیم، البته بودجه مراحل پایانی تهیه و تقدیم به شورای شهر را طی می‌کند.

در ادامه امانی با اشاره به اینکه لایحه بودجه دارای پیوست‌هایی است، گفت: هم باید گزارش عملکرد سال سوم برنامه پنج‌ساله شهرداری آماده شود و هم گزارش عملکرد بودجه سال 95 به لایحه بودجه پیوست شود. بر اساس مصوبات انجام شده، شورا حدود بیست پیوست از ما می‌خواهد که تا این پیوست‌ها آماده شود مدتی به طول خواهد انجامید. البته با این وجود قطعا این لایحه و پیوست‌هایش تا پیش از پایان مهلت قانونی تا پایان دی‌‌ تقدیم شورای اسلامی شهر تهران خواهد شد.

امانی در خصوص آمار و ارقام این بودجه هم با اشاره به عدم قطعی شدن ارقام لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران، اعلام اعداد و ارقام این لایحه بودجه را به آینده موکول کرد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه تا پایان دوره فعالیت شهردار تهران حدود هشت ماه باقی مانده است درخصوص شائبه انتخاباتی بودن فعالیت شهرداری در این دوره زمانی گفت: اتفاقا از آقای رئیس جمهور در گزارش تلویزیونی اخیر هم همین سوال مطرح شد و ایشان با تاکید براینکه تا پایان دولتم چندماه باقی مانده است گفت که نمی‌توانم دولت را تعطیل کنم و هرکار انجام شد بگویند چون در آستانه انتخابات است انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران ادامه داد: در شهرداری هم  در این چندماه مانده تا پایان دوره فعالیت شهردار تهران، همین وضعیت را داریم. فعالیت‌های شهرداری را نمی‌توانیم تعطیل کنیم، شهر را تعطیل کنیم و توسعه شهر را به تاخیر اندازیم. خیلی از پروژه‌های شهرداری در حال اتمام و آمادگی برای افتتاح است؛ خوب این پروژه‌ها را افتتاح نکنیم چون از آن بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی می‌شود. این به نظرم اصلا قابل قبول و منطقی نیست و هم دولت و هم ما باید کارمان را انجام دهیم و به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین تبلیغ برای کسی که می خواهد خود را در معرض انتخاب و رای مردم قرار دهد کار و خدمت است و نیازی هم به رسانه‌ای کردن نیست.

ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران همچنین در خصوص جلسه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در خصوص تعیین تکلیف مطالبات شهرداری تهران از دولت گفت: این جلسه، جلسه بسیار خوبی بود و آقای نوبخت از اقدامات شهرداری تهران تقدیر ویژه‌ای کردند و به خصوص اشاره کردند به تونل نیایش و پل صدر و گفتند که زمانی من در ترافیک این منطقه می‌ماندم و اولین باری که از آنجا گذشتم رفتم، برای شما نماز خواندم. این عین تعبیری بود که آقای نوبخت خطاب به آقای قالیباف داشتند.

امانی در ادامه گفت: آقای نوبخت در این جلسه قول دادند که بخشی از بدهی‌های دولت که به حوزه سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد را خودشان دستور اقدام دهند و بخشی دیگر را که به دولت برمی‌گردد و تحت مدیریت مستقیم ایشان نیست مثل یک میلیارد دلاری بدهی که باید دولت از صندوق توسعه ملی به شهرداری پرداخت کند را با توجه به عضویت ایشان در این صندوق کمک کنند که به شهرداری پرداخت شود. همچین تعجب کردند که چرا این مبلغ به شهرداری تهران پرداخت نشده و اطلاع نداشتند و قول دادند که پیگیری شود.

امانی در خصوص دیگر مطالبات شهرداری که در این جلسه با رویکرد مثبت نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مواجه شد، گفت: از دیگر موارد سهم شهرداری تهران از بحث جرائم راهنمایی رانندگی بود که قول دادند پیگیری شود و تا پایان سال به شهرداری تهران پرداخت شود. همچنین درخصوص بحث مربوط به پرداخت بدهی دولت به شهرداری تهران از محل عوارض بافت فرسوده تهران هم آقای نوبخت قول مساعد دادند و به معاون خودشان هم تاکید کردند که در این خصوص به طور ویژه‌ای پیگیری انجام شود.

امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درخصوص میزان بدهی دولت به شهرداری تهران هم گفت: مبلغی که ما به صورت رسمی اعلام کرده‌ایم 14هزار میلیارد تومان است و آنچه که حسابرس سازمان حسابرسی تایید کرده است حدود 9هزار میلیارد تومان است که پیگیریم به هر طریقی که برای دولت مقدور هست و صلاح بداند چه دولت فاینانس بدهد یا کارخانه بدهد یا اوراق قرضه یا سهام بدهد بگیریم.

امانی در خصوص رقم 17هزار میلیارد تومانی مطالبات شهرداری از دولت که توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران مطرح شده است نیز گفت: آنچه که ما رسما در اختیار حسابرس گذاشته‌ایم 14هزار میلیارد تومان است و آنچه که بدهی تکلیفی دولت است 9هزار میلیارد تومان است که قول داده شده است تا پایان سال پرداخت شود و با توجه به اینکه بدهی ارزی یک میلیارد دلاری دولت هم در این مبلغ است اگر این یک میلیارد دلار پرداخت شود باقیمانده بدهی تکلیفی دولت به شهرداری 5هزار میلیارد تومان می‌شود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لایحه بودجه سال 96 شهرداری تا پایان دی‌ تقدیم شورا می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..