تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : علت ناباروری مردان، تاثیر سیگار

تحقیقات اخیر نشان می دهد اسپرم مردانی که سیگار مصرف می کنند، دارای آسیب DNA بیش ازی نسبت به کسانی است که سیگار مصرف نمی‌کنند.

محققین در نمونه‌های اسپرم افراد داوطلب، ۴۲۲ پروتئین را ارزیابی کردند. نتایج، فقدان یک پروتئین در این نمونه ها را نشان می‌داد. در افراد سیگاری ۲۷ پروتئین کمتر از حد معمول و شش پروتئین نیز بیش از از حد معمول حضور داشتند. تجزیه و تحلیل این پروتئین‌ها نشان می‌دهد که مصرف سیگار پاسخ‌های التهابی را در دستگاه تناسلی مردان به راه می‌اندازد. ۲۰ مرد سیگاری و ۲۰ مرد غیر سیگاری در این مطالعه شرکت کرده بودند.

هر روز شاهد این هستیم که تحقیقات بیش ازی اثرات زیان‌بار سیگار را روی باروری مردان نشان می‌دهد. نتایج این مطالعه تغییرات مهم مایع منی را نشان می‌دهد. مایع منی افرادی که سیگار مصرف می‌کنند ماهیتی ملتهب داشت و با کم شدن ظرفیت اسپرم برای دستیابی به باروری و وقوع یک بارداری سالم همراه بود. همچنین قطعه ‌قطعه شدن DNA اسپرم نیز در این افراد زیاد شدن یافته بود. مطالعات دیگر این اتفاق را به صورت بالقوه یک اثر پروموتاژن می‌دانند و گفته می‌شود که اسپرم‌هایی که DNA تغییر کرده دارند منجر به بروز مشکلاتی در سلامتی افراد نسل بعد می‌شوند.

زیباجو

حتما بخوانید :   زیباجو : خطر برخورد با محتوای دروغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : علت ناباروری مردان، تاثیر سیگار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..