تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عذرخواهی دیرهنگام مسئولین نشر مصاحبه موهن علیه امام(ره)

 نسبت سازش‌کاری با ساواک به امام

 انجمن مفاخر خراسان به عنوان مسئول برگزاری همایش آیت الله العظمی میلانی که در ویژه نامه این همایش با درج مصاحبه‌ای موهن از شیخ علی تهرانی با عنوان مجعول میرزاعلی آقا خراسانی که در آن به امام خمینی (ره) نسبت سازش کاری با ساواک داده شده بود، با پذیرش اشتباه خود٬ از عموم مردم عذرخواهی کرد. همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی روز 9 دی در قم که با حضور علما و مراجع عظام برگزار شد، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و محمدعلی ایازی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز به‌عنوان دبیر علمی همایش حضور داشته‌اند.

متن عذرخواهی مسئولان همایش مذکور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

1. نزدیک به یک دهه است که جمعی از فضلای خراسانی با دغدغه احیا و ترویج ارزش‌های مکتب اهل بیت(ع) از طریق معرفی عالمان برجسته و تأثیرگذار خطه خراسان، اقدام به برگزاری همایش‌هایی در قم، تهران و مشهد کرده و به تکریم و نکوداشت شخصیت‌هایی از قبیل آخوند خراسانی، آیة اللّه میرزا جواد تهرانی و آیة اللّه میرزا علی فلسفی نموده‌اند.

در سال 1395 نیز به مناسبت چهلمین سال در گذشت آیة اللّه العظمی سید محمد هادی میلانی با همراهی بیت معظم له و بنیاد مؤسسة آیة الله العظمی المیلانی لإحیاء الفکر الشیعی مراسمی در مشهد مقدس و شهر قم برگزار شد.

2. برای نکوداشت آیة الله میلانی بیت معظم له و موسسه کار آماده سازی آثار آیة الله را بر عهده گرفت و دفتر فرهنگی مفاخر خراسان نیز تولید و آماده سازی شش کتاب با عنوان : شناختنامه، اسناد منتشرنشده ساواک، کلمات، مجموعه مقالات، مکاتبات و مصاحبه‌ها را تقبل کرد. تا زمان برگزاری همایش سه عنوان نخست به چاپ رسید و در جلسه همایش توزیع شد، ولی سه اثر دیگر به زمان برگزاری همایش نرسید.

3. مصاحبه‌ها حاوی گفتگو با شاگردان، آشنایان و برخی از اعضای بیت آیة الله میلانی بود. یکی از مواردی که در جمع اعضای مفاخر خراسان برای انجام مصاحبه مورد گفتگو قرار گرفت مصاحبه با شیخ علی تهرانی بود که دورانی را در درس آیة الله میلانی شرکت داشت.

در نهایت مقرر شد گفتگو و مصاحبه ضبط گردد و سپس برا ی نشر و عدم نشر آن تصمیم گیری شود. بخش اصلی مصاحبه انجام شده مربوط به آیة الله میلانی و در حاشیه آن مباحثی مربوط به حضرت امام مطرح می‌شود. مع‌الاسف کل این نوار پیاده و بدون حذف مباحث غیر مرتبط و با خطای برخی دست‌ اندرکاران در مجموعه ای که برای نشر آماده می شد، قرار می‌گیرد و ناخواسته به فضای مجازی هم راه می‌یابد.

4. چنانکه پیش از این گذشت این کتاب چاپ نشده ولی از همان متن اولیه چند نسخه به صورت دستی آماده و در جلسه همایش در کنار دیگر آثار از آن رونمایی می‌شود.

5. تمامی اعضای دفتر فرهنگی مفاخر خراسان سابقه‌ای طولانی در ارادت ورزی به امام و خدمت به نشر و ترویج افکار آن بزرگ مرد با قلم و عمل دارند و از همین رو با صراحت و شفافیت پوزش و عذرخواهی خود را از این عمل ناخواسته و پیش آمده، نخست به محضر روح بلندِ پیشوای آزاده و سازش ناپذیر قرن، حضرت روح الله تقدیم می‌دارد و سپس از پیشگاه بیت شریف امام و بویژه یادگار فرزانه و دانشمند این خاندان حاج سید حسن آقای خمینی و امت انقلابی و شریف و قهرمان ایران پوزش می‌طلبد.

ربنا لا تؤاخذنا ان نسینا او اخطانا
والحمدالله

به گزارش خبرگزاری تسنیم کانال تلگرامی روزنه https://telegram.me/rozaneebefarda توسط جمعی از فضلای حوزه علمیه قم اداره شده و بر موضوعات مرتبط با تاریخ، سیاست و اندیشه دینی متمرکز است و راز گشایی از عنوان مجعول میرزا علی خراسانی و تطبیق آن بر شیخ علی تهرانی برای نخستین بار در این کانال انجام گرفت.

در این کانال آمده است که عذرخواهی دیرهنگام مسئولین همایشی که در ویژه نامه اش به بنیانگذار انقلاب اسلامی نسبت سازشکاری داده شده است٬ اگرچه در جای خود قابل تقدیر است اما پیگیری فرایند درج مطالب موهن با عنوان مجعول را منتفی نمی‌کند و طبیعی است فرایند این اقدام سازماندهی شده و عاملین آن باید مشخص و معرفی گردد‌. گفتنی است دبیر علمی همایش(جناب حجةالاسلام ایازی؛ عضو بلندپایه مجمع محققین) تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.

منبع: دانشجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عذرخواهی دیرهنگام مسئولین نشر مصاحبه موهن علیه امام(ره)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..