تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واردات تیلاپیا تهدیدی برای بازار فروش قزل آلای ایرانی

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت:سازمان شیلات به جای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به واردات تیلاپیا در بازار کرده و این محصول سهم عمده ای از بازار قزل آلا را به خود اختصاص داده است.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه افزایش تعرفه تاثیر چندانی در کاهش واردات تیلا پیا ندارد، اظهار داشت: طی سال های اخیر، سازمان شیلات اقدامات مناسبی در راستای  فرهنگ سازی مصرف ماهی به عمل نیاورده که این امر در کنار افزایش ظرفیت تولید مشکلاتی در فروش ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه امکان رقابت با تولید کنندگان چینی وجود ندارد، افزود: در کشور ما به دلایل متعددی قیمت تمام شده بالاتر از قیمت جهانی است که در صورت بالا رفتن قیمت قزل الا، مصرف کنندگان اقدام به خرید تیلاپیا می کنند که درنهایت این امر ناتوانی در رقابت  و حذف شدن تولید کنندگان از چرخه تولید را به همراه دارد.

نبی زاده ادامه داد: سازمان شیلات به جای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به واردات تیلاپیا در بازار کرده که با این وجود تیلا پیا سهم عمده ای از بازار قزل آلا را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی با بیان اینکه نرخ پایین ماهی تیلاپیا افراد بسیاری را به سمت خود کشانده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر بازار، افراد به سبب تفاوت قیمت قزل آلا با تیلاپیا تمایل بیشتری به خرید این محصول دارند.

گفتنی است که نرخ فیله هر کیلو قزل آلا 24 الی 25 هزار تومان و تیلا پیا 16 الی 17 هزار تومان است.

نبی زاده با اشاره به اینکه ابزار تعرفه نمی تواند راه حل مناسبی برای کاهش واردات تیلا پیا باشد، بیان کرد: افزایش تعرفه واردات تیلا پیا موجب می شود که واردکنندگان به سبب سود بالای حاصل از آن از راه های دیگر مانند مناطق آزاد و قاچاق اقدام به واردات نمایند از این رو تنها ممنوعیت عرضه محصول در فروشگاه ها راه حل اساسی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخل است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات پیش روی تولیدکنندگان گفت: سازمان محیط زیست اجازه تولید این ماهی در مزارع پرورشی داخلی را نمی دهد که درنهایت این امر منجر به واردات و تولید قاچاق این محصول می شود که انتظار می رود سازمان محیط زیست نسبت به این امر واقع بینانه تر عمل کند تا امکان رقابت با سایر رقبا وجود داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واردات تیلاپیا تهدیدی برای بازار فروش قزل آلای ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..