تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم فروشنده اصغر فرهادی بهترین فیلم خارج زبان انجمن نقد سینمای آمریکا شد

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان انجمن ملی نقد آمریکا را دریافت کرد.

فیلم فروشنده برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان انجمن ملی نقد آمریکا

دختر «آرتور میلر»، نویسنده معروف آمریکایی جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان انجمن ملی نقد آمریکا را به اصفر فرهادی اهدا کرد.

در مراسم اعطای جوایز سالانه انجمن ملی نقد آمریکا که با حضور چهره‌های سرشناس سینمایی در نیویورک برگزار شد، اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان سال را از دستان «ربکا میلر»، دختر «آرتور میلر»، نویسنده نمایشنامه «مرگ فروشنده» دریافت کرد.

«میلر» هنگام اهدای جایزه به فرهادی درباره او گفت: "اصغر فرهادی در فیلم‌هایش کاری می‌کند که لحظه‌های ظاهرا روزمره با تعلیق بسیار ارائه شوند. من واقعا فکر می‌کنم که او نه تنها استاد واقعی تعلیق است، بلکه استاد برانگیختن احساس هم‌دلی در مخاطب نیز هست. نمایشنامه «مرگ فروشنده» پس‌زمینه‌ای‌ست در این فیلم. این نمایشنامه درباره مردی‌ست که جامعه‌اش تغییر می‌کند و درباره فشاری‌ست که جامعه وارد می‌کند تا این مرد را تغییر دهد. «فروشنده»  نیز فیلمی‌ست که شما به راستی تاثیر جامعه بر  کاراکتر انسان‌ها را می‌بینید و همچون نمایشنامه، اینکه چگونه آدم‌ها توسط  زمانه‌شان بلعیده می‌شوند. من فکر می‌کنم که ما تعداد زیادی فیلم نداریم که ما را وادار به دوباره فکر کردن در مقیاس بزرگتری درباره شخصیت‌ها و انسان‌ها کند. من این کیفیت را در کارهای فرهادی بسیار ستایش می‌کنم و بسیار مفتخر هستم که این جایزه را به وی تقدیم می‌کنم".

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه خود از ربکا میلر گفت: "این افتخار بزرگی‌ست که  برای سومین بار از انجمن ملی نقد آمریکا جایزه دریافت می‌کنم. وقتی طرح این فیلمنامه را می‌نوشتم و متوجه شدم که شخصیت‌های اصلی این فیلم بازیگر تئاتر هستند، از خودم پرسیدم که ‌آن‌ها مشغول بازی در کدام نمایشنامه هستند؟ شروع به خواندن تعداد بسیاری از نمایشنامه‌ها کردم؛ ایرانی و غیر ایرانی و یک روز به «مرگ فروشنده» آرتور میلر رسیدم که نمایشنامه محبوبی در کشور من است و قبلا آن را خوانده بودم. این شبیه یک هدیه برای من از آرتور میلر بود. نقاط اشتراک بسیاری بین داستان من و نمایشنامه مرگ یک فروشنده وجود داشت. بنابراین احترام خودم را به آرتور میلر  ابراز می کنم و از ربکا سپاسگزارم".

انجمن ملی نقد آمریکا، یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های سینمایی مستقل آمریکاست که در سال 1909 یعنی 13 سال پس از تولد سینما شکل گرفت. این تشکل سینمایی هر سال پیش از مراسم اسکار، پس از رای‌گیری از تعداد زیادی از فیلمسازان، منتقدان، متخصصان و دانشجویان سینما، جوایز خود را به برگزیدگان بخش‌های مختلف اهدا می‌کند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم فروشنده اصغر فرهادی بهترین فیلم خارج زبان انجمن نقد سینمای آمریکا شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..