تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین مجوز تولید زالوی بهداشتی در قزوین صادر شد

ساعت: 16:10 منتشر شده در مورخ: 1395/10/16 شناسه خبر: 999059

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین مجوز پرورش زالوی بهداشتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، ایرج رحمانی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست هم اندیشی استاندار قزوین با تولیدکنندگان، بهره برداران بخش کشاورزی در سالن باغستان اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود ۴۲۰۰ تن انواع ماهی در مزارع و استخرهای پرورشی استان تولید شود. 


وی افزود: از مجموع تولید پیش بینی شده امیدواریم ۹۵ درصد آن محقق شود که ۵۰۰ تن در استخرها ذخیره خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: از مجموع پیش بینی ۴۲۸۰ تن ماهی تولید شده مقدار ۳۶۰۰ تن صید است و مابقی در استخرها برای سال آینده ذخیره خواهد شد. 

رحمانی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۶۹۳ تن انواع ماهی سردآبی، گرمابی و خاویاری در استخرهای استان تولید شد. 

وی بیان کرد: در استان قزوین ۲۷۰ مزرعه و استخر پرورش انواع ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و زینتی فعال است. 

مدیر شیلات استان قزوین یادآورشد:باتوجه به اهمیت طب سنتی در درمان باید بستر توسعه این فعالیت در استان نیز فراهم شود که پرورش زالو از آن جمله است. 

وی گفت: به طور معمول منبع زالو در شالیزارهای شمال کشور است که مردم منطقه از آن استفاده می کنند اما بهداشتی بودن آن زیر سوال است و نمی توان با قاطعیت از آن استفاده کرد اما تولید بهداشتی آن می تواند بخشی از نیازهای درمانی در این حوزه را تامین کند. 

رحمانی بیان کرد: در کشور تاکنون ۱۰ فقره مجوز تولید و پرورش زالوی بهداشتی صادر شده که خوشبختانه یک فقره آن در استان است. 

وی اضافه کرد: طرح تولید و پرورش زالوی بهداشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی و شیلات انجام می شود و طرح بسیار خوبی برای تامین نیاز استان در این بخش است. 

کسب رتبه ششم در تولید ماهی خاویاری
مدیر شیلات استان قزوین بیان کرد: این طرح با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه زالو در سال با ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار که ۲۵۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی خواهد بود توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: در تولید ماهیان زینتی در رتبه سوم، ماهی خاویاری رتبه ششم، منابع آبی رده هفدهم، تولید ماهیان سردابی رتبه ۱۱ و گرمابی در رده ۲۳ کشوری هستیم. 

رحمانی اظهارداشت: امسال دو فقره پروانه تاسیس ماهیان زینتی آب شیرین به ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه و زالوی طبی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در شیلات صادر شده است. 

مدیر شیلات استان قزوین بیان کرد: همچنین ۱۳ فقره پروانه بهره برداری به ظرفیت ۱۲۵ تن و ۹۰ هزار قطعه ماهی زینتی، سه فقره تمدید پروانه تاسیس به ظرفیت ۱۵ تن و یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه، یک فقره صدور پروانه نوسازی و بهسازی به ظرفیت ۱۰ تن و یک فقره مجوز توسعه شیلات به ظرفیت ۳۰ تن با ۶۰۰ هزار قطعه از دیگر فعالیت های شیلات استان در سال جاری است. 

رحمانی یادآورشد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی از رودخانه شاهرود ظرفیت تولید حدود ۹۰۰۰ تن ماهی در بالادست حدود ۸۰۰۰ تن ماهی سردابی و درپایین دست ۱۰۰۰ تن گوشت ماهی خاویاری ونیز ۵۰ تن تولید خاویار وجود دارد که می تواند برای ۱۸۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کند که این طرح برای اجرا پیشنهاد می شود. 

وی افزود: اجرای این طرح مهم با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان با احداث مجتمع‌های پرورش ماهی قابل اجراست. 

رحمانی اظهارداشت: جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی با ظرفیت سرمایه گذاری بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای هر واحد ۵۰۰ تنی توسط بخش خصوصی و مدیریت تامین نهاده‌ها و ارائه محصول به بازارهای داخلی و خارجی در اجرای کار موثر است. 

وی بیان کرد: با پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه شیلات در استان قزوین با هدف توسعه شیلات در عرصه ها و منابع های مختلف در کمیسیون عالی شیلات می توان به اجرای طرح کمک کرد که از استاندار قزوین انتظار همراهی و مساعدت داریم. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین مجوز تولید زالوی بهداشتی در قزوین صادر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..