تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهروندانی که روزانه چندین هزار لیتر «اسید فسفریک» می‌خورند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ بارها شنیده‌ایم که نوشابه برای سلامتی مضر است و اینکه بسیاری از نوشابه‌ها دارای شهد ذرت است که موجب بیماری دیابت می‌شود یا نوشابه‌های رژیمی حاوی آسپارتام (نوعی قند مصنوعی) است که موجب ایجاد تومور مغزی می‌شود.

اما هرگز درباره «اسید فسفریک» موجود در نوشابه‌ها و آثار مخرب آن تا به حال چیزی گفته نشده است، اسیدی که تقریباً در همه نوشابه‌ها موجود است.

بررسیهای انجام شده نشان می‌دهد «نوشابه‌های گاز‌دار» به واسطه اسید موجود در آن حتی می‌تواند میخ را در خود حل کند یا زنگ زدگی‌ها را از بین ببرد اما سؤال این است که «اسید فسفریک» موجود در نوشابه‌ها با بدن ما چه کار می‌کند و آیا می‌تواند موجب تخریب دندانها شود؟

تصویر زیر، تصویری میکروسکپی از دندان گراز وحشی است؛ نکته قابل توجه درباره دندان این حیوان، یکپارچگی سطح دندانها و بادوام بودن آن است که حتی به سختی خراش برمی‌دارد.

اما زمانی که این دندانها را به «اسید فسفریک» موجود در نوشابه‌ها آغشته می‌کنیم، این اسید با کلسیم موجود در دندانها واکنش شیمایی می‌دهد، حبابهایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید حاصل واکنش «اسید فسفریک» و کلسیم دندان است و به معنای خورده شدن دندان توسط «اسید فسفریک» موجود در نوشابه است.

همچنین این واکنشها سبب می‌شود که کلسیم موجود در دندان آزاد شده و وارد بدن شود؛ این حالت اسیدی نوشابه تا زمان دفع مواد قلیایی بدن ادامه پیدا می‌کند؛ در واقع برای دفع، این مواد در کلیه جمع می‌شوند و این تجمع مقدمه ایجاد سنگ در کلیه‌ها است.

هنگامی که نوشابه مصرف می‌کنید این واکنشها ساعتها ادمه پیدا می‌کند و اگر بعد از مصرف از مسواک استفاده نکنید مقداری «اسید فسفریک» بر روی دندان باقی می‌ماند و تا زمان که مسواک زده نشود، این ماده با دندانهای شما واکنش خواهد داد.

هنگامی که واکنش شیمایی «اسید فسفریک» و کلسیم موجود در دندانها تمام می‌شود، ابری از کلسیم دندانها را احاطه می‌کند، این ابرها مملو از کلسیمهایی است که زمانی جزئی از دندانها بوده‌اند و در حال حاضر به دلیل واکنش با «اسید فسفریک» از آن جدا شده، یکپارچگی و مقاومت سطح دندانها از بین رفته است به طوری که حتی با مصرف آدامس هم امکان آسیب رسیدن به دندانها وجود دارد؛ در تصویر زیر تفاوات دندانها گراز وحشی مورد آزمایش  قبل و بعد از آغشته شده آنها به نوشابه کاملاً مشهود است.

تمام این آسیبهای وارده به دندانها و بدن تنها به این دلیل مصرف نوشابه و «اسید فسفریک» موجود در آن اتفاق افتاده است؛ در این میان چیزی که به‌صورت قطعی، روشن و آشکار است، مضرات و عوارض شدید نوشابه‌های گازدار برای انسان است و اینکه قطعا نوشابه حاوی هیچ ترکیبات سودمندی نیست اما چیزی که هنوز پاسخی به آن داده نشده، چرایی صدور مجوز برای تولید این نوشابه‌ها است و اینکه با چه توجیه و دلیلی، نهادهای مربوطه اقدام به صدور مجوز و تایید سلامت این محصولات مضر می‌کنند؟!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهروندانی که روزانه چندین هزار لیتر «اسید فسفریک» می‌خورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..