تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گنجاندن آموزش سلامت معنوی در واحدهای درسی

معاون فرهنگستان علوم پزشکی گفت:آموزش سلامت معنوی به‌عنوان واحد درسی در رشته‌های پزشکی گنجانده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عزیزی،معاون فرهنگستان علوم پزشکی صبح امروز در چهارمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه 90 درصد غربی‌ها و دانشکده‌های پزشکی آمریکا دروس سلامت معنوی را وارد کرده‌اند.
 
معاون فرهنگستان علوم پزشکی بابیان اینکه سلامت معنوی باید به نحو مطلوب در دانشگاه‌ها تدریس شود، گفت: در دانشگاه جرج واشنگتن سلامت معنوی به‌عنوان واحد درسی است و در بسیاری از دانشکده‌های ما این واحد درسی گنجانده نشده است.
 
وی افزود: اساس دانشکده‌های ایران بر اساس طب اروپایی است، جدا بودن مسئله معنویت از دانشکده‌های پزشکی به‌طور کامل مشهود است، کمبود وقت، تلقین باورهای خود به بیمار و اولویت امور معنوی در مقابل سایر ابعاد پزشکی ازجمله مشکلات است.
 
معاون فرهنگستان علوم پزشکی بابیان اینکه ابعاد سلامت بیشتر جسمی است، گفت: متأسفانه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در هیچ‌یک از دانشکده‌های پزشکی در مورد سلامت معنوی نداریم.
 
عزیزی با اشاره به راه‌های ترویج سلامت معنوی در میان دانشجویان گفت: نخست اینکه دانشجویان را با سلامت معنوی آشنا کنیم، دوم اینکه از افرادی که دوره کارشناسی را در دانشکده‌هایی مانند دانشگاه امام صادق(ع) گذرانده‌اند دانشجوی پزشکی انتخاب کنیم و سومین مسئله این است که از ابتدا مسائل سلامت  معنوی را برای کل جامعه در نظر بگیریم که روندی بسیار طولانی است. 
 
وی خاطرنشان کرد: نگاه آکادمیک و بهره‌گیری از آموزش معنوی به‌عنوان درس یا دروسی  در میان دروس دانشکده‌های پزشکی و سایر رشته‌های پزشکی از جانب وزارت بهداشت گنجانده شود.
 
انتهای پیام/ش



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گنجاندن آموزش سلامت معنوی در واحدهای درسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..