تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص غذاهای فاسد

کد خبر: ۴۵۵۶۱۱

۲۰۸  بازدید

شرکتی به نام Aryballe قصد دارد در نمایشگاه CES 2017 حسگر تشخیص بویی ارائه دهد که ممکن است در آینده در یخچال های خانگی برای تشخیص مواد در حال فاسد شدن، استفاده شود. البته این حسگر فعلا فقط برای استفاده در صنایع طراحی شده است.

وب سایت کلیک: شرکتی به نام Aryballe قصد دارد در نمایشگاه CES 2017 حسگر تشخیص بویی ارائه دهد که ممکن است در آینده در یخچال های خانگی برای تشخیص مواد در حال فاسد شدن، استفاده شود. البته این حسگر فعلا فقط برای استفاده در صنایع طراحی شده است.

 NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص بوی غذاهای فاسد شده

عملکرد حسگرها در تشخیص عوامل صوتی و بصری روز به روز بهتر و پیچیده تر می شود؛ اما هنوز در تشخیص بو با مشکل مواجه هستند و واکنش های متفاوتی نسبت به آن دارند. حسگرهای تشخیص بو باید عملکردی کاملا متفاوت از عملکرد دوربین ها و میکروفون ها داشته باشند. ساخت یک حسگر با عملکردی خوب و صحیح برای تشخیص بو، به یک چالش برای تمام شرکت ها تبدیل شده است و شرکت های زیادی در این چالش شکست خورده اند؛ اما شرکتی به نام Aryballe هنوز از این رقابت حذف نشده است و قصد دارد امسال با حسگر تشخیص بوی خود که آن را یک دماغ اپتیکال یا NeOse نامیده است؛ در نمایشگاه CES امسال حضور پیدا کند.

قبلا نیز یک نمونه دیگر از این وسیله ساخته شده است. عملکرد این وسیله به صورتی است که لوله ای که دربردارنده رایحه خاصی است، به یک طرف آن متصل می شود و سپس از حسگرهای شیمیایی و سیستم اپتیکالی که در این سیستم تعبیه شده است، برای تشخیص مولکول های بو استفاده می شود و سپس دستگاه با استفاده از پایگاه داده بوهای شناخته خود، آن بو را مورد آزمایش قرار می دهد و در نهایت اپلیکیشنی که برای سیستم عامل iOS طراحی شده است؛ آن بو را تحلیل می کند و به این صورت بو تشخیص داده می شود. این وسیله یک پایگاه داده کلی دارد و شرکت های دیگر نیز می توانند رایحه های دیگری را نیز با این وسیله مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. Arribale اولین شرکتی نیست که حسگر تشخیص بو را عرضه می کند؛ اما قابل حمل بودن و چند منظوره بودن، از قابلیت های این حسگر جدید است.

 NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص بوی غذاهای فاسد شده

این وسیله تنها برای استفاده در صنایع طراحی شده است و برای عموم مردم عرضه نمی شود. پیش بینی می شود این وسیله در ماه ژوئن یا جولای و با قیمتی بین ۱۰۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار عرضه شود. این وسیله می تواند در صنایع غذایی و صنایع مرتبط با وسایل آرایشی مورد استفاده گیرد. شرکت های فعال در این صنایع می تواند بوهای مختص به محصولات خود را ثبت کنند و از این وسیله برای کنترل کیفیت محصول خود استفاده کنند. این وسیله می تواند برای کنترل کیفیت هوای شهرها و همچنین تشخیص بوی بد نشتی نیز به کار گرفته شود.

برخی از افراد معتقدند که چنین وسیله ای تا چند سال دیگر برای مصرف کنندگان عادی هم عرضه خواهد شد. اگر چه ممکن است خود شما هیچ وقت تمایلی به خرید یک حسگر تشخیص بو نداشته باشید؛ اما این حسگر می تواند در یخچال ها مورد استفاده قرار گیرد و در صورت فاسد شدن مواد غذایی به شما هشدار دهد. ممکن است در آینده حسگرهای تشخیص بو هم همانند حسگرهای تشخیص نور و صدا کاملا عادی شوند؛ اما هنوز برای قضاوت در مورد آینده زود است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص غذاهای فاسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..