تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق صادرات نیازمند تعامل همه جانبه است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب در حالی برگزار شد که شبستری خیابانی معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی نیز که برای بازدید از طرح های بناب به این شهرستان سفر کرده بود، در این نشست به همراه برخی دیگر از مسئولان استانی حضور داشت.

رونق صادرات نیازمند تعامل همه جانبه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی شامگاه چهارشنبه در این نشست، تولید و صادرات در شهرستان بناب را مصداق کامل اقتصاد مقاومتی بر شمرد و افزود: روند تولید محصول، فرآوری و صادرات در این شهرستان با نیروهای بومی صورت گرفته و کلیه آحاد جامعه از سود آن متنعم می شوند.

سعید شبستری تصریح کرد: رونق صادرات نیازمند تعامل همه جانبه با کشورهای خارجی است و برای رسیدن به صادرات ایده آل به فرصت مناسبی نیاز است تا بازارهای جهانی شرایط قبل از تحریم ها را شکسته و به وضع عادی معامله با تجار ایرانی اقدام کنند.

وی همچنین با تأکید بر استفاده از فن آوری های جدید برای تولید و بسته بندی گفت: متأسفانه برخی از صنایع استان مطابق استانداردهای جهانی کیفی سازی نشده اند و این موضوع در کیفیت تولید تأثیر زیادی می گذارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه برخی کارکنان ادارات به جای کمک به تولید و صادرات آن ها را درگیر بروکراسی اداری می کنند؛ اظهارکرد: مسئولان باید با تفکر کمک به بهبود تولید و صادرات در عرصه حاضر باشند و از هرگونه مشکل تراشی پرهیز کنند، چرا که افزایش تولید و رونق صادرات به نفع کل جامعه است.

شبستری اذعان کرد: وقتی مردم به عنوان عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی پای کار هستند مسئله حل می شود. دولت باید خود را خدمتگزار مردم بداند و بخشی نگری نکند.

صادرات ۲۶ هزار تن محصول از گمرک بناب

مدیرکل گمرکات آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۶ هزار تن محصول به ارزش ۵۰ میلیون دلار از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده و با گشایش پنجره واحد صادراتی، این گمرک به الگوی اقتصاد مقاومتی پایانه های صادراتی استان تبدیل خواهد شد.

علی اصغر عباس زاده مشکل جدی صادرکنندگان بناب را نبود ناوگان حمل و نقل مناسب دانست و افزود: از آنجایی که صادرکنندگان بناب در تجارت بین المللی از چهره های ممتاز و نمونه کشوری هستند باید برای حل مشکل ترانزیت کالا مجور بارگیری به ناوگان خارجی از مراکز تولیدی این شهرستان صادر شود تا قیمت تمام شده مححصولات صادراتی کاهش یابد.

گفتنی است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی به همراه مدیرکل گمرکات آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان شهرستان پس از برگزاری این نشست از چندین مرکز تولیدی بناب بازدید نموده و از صادرکنندگان ممتاز و صادرکننده نمونه کشوری تجلیل کرد.

همچنین بازدید از کارخانجات سبزه پاک کنی، کارتن سازی، دفتر گمرک بناب و مجتمع فولاد در حال احداث، تجلیل از صادرکنندگان ممتاز و نمونه کشوری و فعالان صادراتی بناب از دیگر برنامه های سفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی به این شهرستان بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق صادرات نیازمند تعامل همه جانبه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..