تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوزاد سرراهي و مادر بدبخت

سلامت نیوز: عكس رها شدن نوزاد ٥ ماهه‌اي در يكي از خيابان‌هاي شهر مباركه استان اصفهان به همراه نامه‌اي از مادرش كه نوشته مجبور به سرراه گذاشتن فرزند خود شده‌ است، كاربران فضاي مجازي را تحت تاثير قرار داد. نامه‌اي كه مادر اين نوزاد به همراه فرزندش براي كساني كه او را تحويل مي‌گرفتند، ‌شايد بيش از تصوير دختر ٥ ماهه‌اي رها‌شده غم‌انگيز بود. مادر نوزاد در نامه‌اش نوشته‌بود: «با سلام. اگه مي‌تونيد از اين بچه مراقبت كنيد يا اينكه بدين به يكي كه بچه نداره. فقط تورو خدا مراقبش باشيد. امروز دو روزشه - ١٢/١٠/٩٥ - واكسنش زده شده جون بچتون از بچم مراقبت كنيد. از طرف مامان بدبخت.»


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، نوزاد سرراهي، راهي بهزيستي شد، مانند همه نوزادان سرراهي كه به دلايل متفاوت بي‌خانه مي‌شوند. محمودي، رييس اداره بهزيستي مباركه در خصوص نوزاد رها شده به «اعتماد» گفت: تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا نوزاد به آغوش خانواده برگردد ودراين مسير از هيچ حمايتي دريغ نمي‌كنيم. تا اين لحظه خانواده نوزاد شناسايي نشده و طبق نظر دادستان شهرستان مباركه نيروهاي انتظامي ماموريت يافتن خانواده نوزاد دختر را شروع كرده‌اند. او اين اطمينان خاطر را داده است كه نوزاد به مركز شبانه‌روزي شيرخوارگاه نرجس كه تحت نظارت بهزيستي استان اصفهان است منتقل شده و در صورت پيدا نشدن خانواده‌اش او را به خانواده‌اي كه شرايط نگهداري و فرزندخواندگي را دارد تحويل مي‌دهد.


مديركل بهزيستي استان اصفهان هم در اين خصوص به ايسنا گفته است: افرادي كه اين نوزاد را پيدا كرده بودند كودك را به نيروي انتظامي تحويل داده‌اند و پس از آن اين نوزاد با دستور مقامات قضايي به اداره بهزيستي اين شهرستان تحويل داده شد. سعيد صادقي گفت: از كساني كه احساس مي‌كنند توانايي نگهداري فرزند خود را ندارند يا مشكلات خاص در فرزند خود مي‌بينند از رها كردن آنها در كنار خيابان خودداري كنند و آنها را خودشان مستقيم به بهزيستي تحويل دهند. هم‌اكنون ٤٢ نوزاد در شيرخوارگاه نرجس وجود دارد كه ١٥ نوزاد داراي معلوليت جسمي و ذهني شديد هستند و چيزي حدود ٥٠ درصد نوزادان اين شيرخوارگاه در كنار خيابان رها شده بودند.


صادقي با اشاره به اينكه در هر ٩ ماه از سال ٦ كودك رها شده در استان پيدا شده‌اند، افزود: اين ميزان شايد چشمگير نباشد اما همين رها شدن نوزادان در كنار خيابان نيز داراي پيك‌هاي مختلف در سال است مثلا اواخر بهار و اواخر تابستان نوزادان بيشتري در كنار خيابان رها مي‌شوند كه اين عامل با اعتياد زنان و ازهم‌گسيختگي خانواده‌ها شديدا مرتبط است.


اغلب نوزادان رهاشده در كنار خيابان، ‌داراي مشكلات جسمي‌اند، مشكلاتي كه خانواده‌شان را به علت فقر مالي مجبور مي‌كند آنها را رها كنند تا نصيب بهزيستي شوند. به گفته يكي از كاركنان بهزيستي، ‌نوزادان سالم معمولا سر راه نمي‌مانند و با قيمت‌هاي مختلف بين ٢ تا ٢٠ ميليون تومان مي‌فروشند و احتمال اينكه نوزاد رهاشده در مباركه هم داراي نقص عضو باشد، ‌زياد است. به گفته او، خانواده اكثر نوزاداني كه با نامه سر راه گذاشته مي‌شوند بعد از مدتي دچار عذاب وجدان شده وبه محل رهاشده نوزاد برمي‌گردند و به طور نامحسوس به دنبال نشاني از او مي‌گردند كه اگر موفق به پيدا كردن فرزندشان شوند، طبق دستور دادگاه به شلاق، زندان يا پرداخت جريمه‌هاي سنگين محكوم مي‌شوند و بعد از تحمل مجازات، آن هم تحت شرايطي نوزادشان بازگردانده مي‌شود. خيلي‌ها هم به خاطر ناقص و عقب‌مانده بودن نوزاد اورا سر راه مي‌گذارند تا به خيال خودشان از شرش راحت شوند اما امان از عذاب‌وجدان‌هايي كه به هرحال به سراغ‌شان مي‌آيد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوزاد سرراهي و مادر بدبخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..