تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقاضای کلیسای کاتولیک، روابط مادورو و کلسیای ونزوئلا را تیره کرد

بنا بر گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه روز چهارشنبه آ ب ث، دفتر اسقفی اعظم کاراکاس در راستای مخالفت خود با سیاست های مادورو ، روز یکشنبه گذشته در مراسم دعا خوانی از مردمی که به کلیساها برای دعا و نیایش رفته بودند خواست که علیه “دیکتاتوری” مادورو به طور “مسالمت آمیز و دموکراتیک” شورش کنند.
در این رابطه ، کشیشان در مراسم روز یکشنبه به خواندن دستورالعمل های کاردینال «خورخه اوروسا» اسقف اعظم کاراکاس که از سوی واتیکان حمایت شده و به وضعیت بحرانی‌ اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی در ونزوئلا اشاره دارد، پرداختند.
کلیسای کاتولیک ونزوئلا دراین زمینه ، رژیم مادورو را به دلیل مانع تراشی برای مجلس ملی‌ از روز 6 دسامبر سال 2015، 'دیکتاتوری' قلمداد می‌ کند.
کلیسا همچنین بر لزوم اینکه شهروندان از حق خود برای دادن رای برای عزل مادورو دفاع کنند تاکید دارد.
قرار است روز 13 ژانویه (24 دی ماه ) جلسه جدیدی بین دولت و مخالفان برگزار شود تا که به مذاکرات قطع شده در ماه گذشته به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد، ادامه دهند.
حزب ائتلاف مخالف دولت 'میز وحدت دموکراتیک' در این مورد اعلام نموده که تا وقتی‌ مادورو به 5 نکته توافقات عمل نکند ، از شرکت در این گفت و گوها خودداری خواهد کرد.
مخالفان در این راستا، خواهان اجرای فوری اقدامات برای کاهش بحران وخیم تامین مواد غذایی و دارو، تقویم انتخاباتی که به ونزوئلایی ها در اسرع وقت اجازه تصمیم گیری در مورد آینده شان را بدهد، بازگردانی نقش تعیین شده بر اساس قانون اساسی به مجلس ملی و تسریع روند آزادی مخالفان آزاد شده هستند.
روز 22 آبان، دولت و مخالفان در ونزوئلا پس از دو روز مذاکرات، چندین موافقت نامه با اهمیت سیاسی ازجمله برگزاری انتخابات محلی در ایالت آمازون، احترام به استقلال مجلس ملی ، انتصاب دو مدیر جدید شورای ملی انتخاباتی و آزادی بازداشت شدگان مخصوصا رهبران اپوزیسیون بین دولت ونزوئلا و رهبران مخالف امضا کردند.
جدا از اینکه مخالفان دولت در این مذاکرات شرکت کنند یا خیر؟ کلیسای کاتولیک به عنوان میانجی گران در این مذاکرات شرکت خواهند داشت تا که از دولت مادورو که فقط 7 زندانی سیاسی را آزاد کرده درحالی‌ که 126 زندانی دیگر هنوز در حبس به سر می‌ برند ، بخواهد اقدامات بیشتری را انجام دهد.
در سند ارسال شده از سوی واتیکان به کشیشان ونزوئلایی برای ترویج تغیراتی که کشور نیاز دارد، این سازمان بر ماهیت مسالمت آمیزی که باید اعتراضات اجتماعی داشته باشند تاکید کرده تا که از خشونت ها و سرکوبی های پلیسی‌ جلوگیری شود.
ازسوی دیگر، کلیسا همچنین مسئول تضعیف اعتراضات اجتماعی مخالفان دولت است که از ماه دسامبر به تعلیق درآمدند تا که فرصتی به مذاکرات داده شود اما مخالفان معتقدند که مادورو آنها را فریب داده است.
به همین دلیل است که کلیسا اکنون استراتژی خود را تغییر داده و همزمان با توسعه مذاکراتی که افراد اندکی‌ به آن عقیده دارند ، سعی‌ در ترویج اعتراض را دارد.
بنا براین گزارش ، تیرگی روابط بین کلیسا و کاراکاس به تازگی ایجاد نشده بلکه از زمان «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا سرچشمه دارد. در آن وقت چاوز گفته بود که 'اسقف های ونزوئلایی ، شیطان را در زیر قبای خود دارند'.
اروپام *5*491** 1064 انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده
http://www.abc.es/internacional/abci-llamada-iglesia-rebelarse-tensa-mas-relacion-maduro-201701040210_noticia.html

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقاضای کلیسای کاتولیک، روابط مادورو و کلسیای ونزوئلا را تیره کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..