تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست زدن به لاشه پرندگان ممنوع

کد خبر: ۴۵۵۴۴۴

۶۳  بازدید

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به مشاهده موارد حیوانی آنفلوآنزای مرغی در ۱۱ استان کشور، تاکید کرد: این نوع از آنفلوآنزا که در حال حاضر تحت عنوان آنفلوآنزای پرندگان از آن نام برده می‌شود، تا امروز در انسان ایجاد بیماری نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به مشاهده موارد حیوانی آنفلوآنزای مرغی در ۱۱ استان کشور، تاکید کرد: این نوع از آنفلوآنزا که در حال حاضر تحت عنوان آنفلوآنزای پرندگان از آن نام برده می‌شود، تا امروز در انسان ایجاد بیماری نکرده است.

دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌وگویی، با اشاره به نگرانی‌های اخیر درباره انتقال ویروس آنفلوآنزای مرغی به انسان،  گفت: این نوع از آنفلوآنزا که در حال حاضر تحت عنوان آنفلوآنزای پرندگان از آن نام برده می‌شود، تا امروز در انسان ایجاد بیماری نکرده است، ولی در مورد ویروس‌های آنفلوآنزا هیچ چیزی را نمی‌توان به صورت قطعی بیان کرد؛ یعنی ممکن است این ویروس که تا امروز ایجاد بیماری نکرده، بتواند با تغییراتی در ساختمان خود، که معمولا در ویروس‌های آنفلوآنزا بسیار زیاد است، ایجاد بیماری کند و از این جهت قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد: اقدام اول وزارت بهداشت در این خصوص،  این است که در صورت شیوع ویروس آنفلوآنزای مرغی در هر منطقه‌ای، به  سازمان دامپزشکی برای "آموزش مراقبت از خود" به کسانی که با این پرندگان در تماس بودند، کمک می‌کنیم. همچنین به مردم منطقه نیز آموزش می‌دهیم که چگونه از خود مراقبت کنند و با پرندگان تماس نداشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین بیان کرد: برای افرادی که با این پرندگان در تماس بودند یا کار معدوم‌سازی آنها را انجام می‌دهند، واکسن آنفلوآنزا تزریق  و به مدت ۱۰ روز، داروی پیشگیری داده می‌شود.  برای ۱۰ روز نیز از آنها مراقبت می‌کنیم تا اگر علایمی از بیماری دیده شد، بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهیم.

گویا تاکید کرد: هرچند که این ویروس تا امروز در انسان دیده نشده، ولی وزارت بهداشت مراقبت‌های خود را به این ترتیب ادامه می‌دهد تا از مبتلا شدن مردم به آن پیشگیری کند یا در صورت ابتلا، مراقبت‌های لازم را ارائه دهد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین توصیه کرد: مردم از دست به لاشه پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده پرندگان تلف شده، به سازمان دامپزشکی یا محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، شهروندان می‌توانند برای گزارش به سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مشاهده لاشه پرندگان با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست زدن به لاشه پرندگان ممنوع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..