تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرماندار هشترود بر ایجاد بازارچه صنایع دستی در این شهرستان تاکید کرد

به گزارش ایرنا، حسن مستفید فرماندار شامگاه چهارشنبه در کارگروه صنایع دستی و بررسی مشکلات هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی این شهرستان افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و با تشکیل تعاونی های دهیاران، و برای ایجاد رونق در صنایع دستی، بازارچه و فروشگاه های دائمی صنایع دستی در اطراف غار آهکی آبلاغ، بقعه بایزید بسطامی و قلعه ضحاک ایجاد خواهد شد.
وی بر آموزش ها مبتنی بر برند شهرستانی تاکید کرد و گفت: در راستای حمایت از هنرمندان، غرفه فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی شهرستان در نمایشگاه بین المللی تهران ایجاد خواهد شد.
وی همچنین خواستار حل مشکلات بیمه ای تولید کنندگان صنایع دستی شد و بر رفع مشکلات از جمله دریافت تسهیلات خود اشتغالی هنرمندان تاکید کرد.
علیرضا پاشایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هشترود نیز در این کارگروه گفت: شهرستان هشترود در رشته معرق کاری رتبه ول استان را دارد و حدود 600 نفر از هنرمندان در این بخش فعال هستند.
وی خواستار تامین اعتبار برای آموزش هنرمندان در رشته های چرم سازی، تراش سنگ های قیمتی، جواهر سازی و نقره سازی در هشترود شد.
وی گفت: در حال حاضر 600 نفر در رشته معرق کاری، 500 نفر درگلیم بافی، 450 نفر در ورنی بافی، 350 نفر در رشته طراحی سنتی و 20 نفر نیز در منبت کاری در این شهرستان فعالیت می کنند.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاره دهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرماندار هشترود بر ایجاد بازارچه صنایع دستی در این شهرستان تاکید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..